چگونه سر صحبت را در مجازی باز کنیم؟

آکادمی میلاد پرنده-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

شروع کردن یک تماس آنلاین تصویری، صوتی یا چت و باز کردن سر صحبت برای بسیاری از افراد، استرس‌آور و حتی اعصاب خردکن می‌باشد. به خصوص ادامه دادن مکالمه مجازی ممکن است سخت‌تر به نظر آید. اگر شما هم در زمره کسانی هستید که برقراری ارتباط مجازی برایتان سخت است، حتما به خواندن این مطلب ادامه دهید.

به گزارش کاماپرس به نقل از آکادمی میلاد پرنده در این فرصت، به بررسی چند نکته مهم و مطمئن برای از بین بردن استرس هنگام باز کردن سر صحبت در دنیای مجازی می‌پردازیم و بهترین پاسخ را به این سوال می‌دهیم که: چگونه سر صحبت را در مجازی باز کنیم؟

بررسی و تحقیق در پروفایل

در اولین مرحله، فرد باید مخاطبش را مشخص کند:

  • یک دوست
  • همکار
  • مدیر مجموعه یا فروشگاه

جالب است بدانید افرادی که خواستار یک رابطه جدی و صحیح هستند، اطلاعات پروفایل خود را به صورت کامل پر می‌کنند؛ یعنی توضیحات کاملی از جمله نام، نام خانوادگی، سرگرمی، رنگ، غذا، حیوان خانگی مورد علاقه در اختیار سایرین قرار می‌دهند. هم‌چنین عکس‌هایی از مسافرت‌‌ها و اماکن مختلف را ثبت کرده که با دیدن آن‌ها و مطالعه علایق در پروفایل می‌توان تا حدودی شخصیت فرد مورد نظر را شناخت و مشخص نمود که بهتر است چگونه سر صحبت را در مجازی باز کنیم.

خود را جدی بگیرید

شما نیز باید پروفایل خود، که معرفی کننده شما در شبکه‌های مجازی است، جدی بگیرید و آن را به صورت کامل پر کنید. هر قدر هم که زیبا و جذاب باشید، عکس‌های پرتره به تنهایی کافی نیستند! زیرا علاوه بر چهره، مکانی که در آن هستید نیز، برای جذب مخاطب اهمیت دارد. روی سرگرمی‌ها، مدرسه، روند زندگی و سایر جزئیات زندگی خود تمرکز کرده و حتی می‌توانید یک متن هیجان‌انگیز یا طنز نیز در ادامه توضيحات هر عکس بنویسید.

راز آسمان پایتخت

اولین پیام بسیار مهم است

تلاش صادقانه برای یک شروع عالی می‌تواند اولین قدم برای تضمین موفقیت فرد در باز کردن سر صحبت به حساب آید. در این صورت، احتمال اینکه با شما نیز به طرز مشابه رفتار شود، بالا می‌رود.

معمولا افراد برای شروع یک مکالمه از کلمه «سلام» یا  نمونه زشت‌ تر آن «هی» استفاده می‌ کنند. با نوشتن این کلمه‌ ها نه تنها پاسخ مثبتی نصیب فرد نمی‌‌شود، که حتی زمینه برای نادیده گرفتنش از سمت مقابل فراهم خواهد شد.

پیگیری و تعادل؛ دو اصل مهم برای باز کردن سر صحبت

مکالمه با یک فرد ناشناخته به تنهایی خوشایند نیست؛ به خصوص در زمانی که هیچ یک از دو طرف زبان بدن یا لحن صدا ندارند. در این مواقع هیچ سرنخی از تاثیر صحبت‌‌ها و پیام‌ها رد و بدل نمی‌‌شود و طرفین نمی‌دانند حرف یا رفتارشان تاثیر مثبت دارد یا منفی! در این مرحله باید سوالات خود را پیگیری کنید، تا زمانی که پاسخ بلندی دریافت نمایید.

می‌توان این رویه را ادامه داد تا این که عقاید و افکار خود را با پاسخ‌های مخاطب متناسب نمود. حتی اگر در زمینه خاصی افکار شما با عقاید مخاطبتان تفاوت فاحشی داشته باشد، نباید همان لحظه نظر خود را بگویید. ابتدا اجازه دهید طرف‌ مقابل نظر خود را بیان کند.

حرف‌‌های نابه‌جا ممنوع!

اگر احتمال می‌دهید که یک جک یا شوخی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و شما را تلخ و مشکوک نشان دهد، با این عمل خود را به خطر نیندازید و اصلا از روش شوخی استفاده نکنید. از طرفی شوخی به جا می‌تواند فضای ارتباطی شما را تلطیف کرده و به صمیمیت هر دو طرف بیافزاید.

اصالت فراموش نشود

شاید شنیدن جمله «فقط خودت باش» خسته کننده باشد ولی باید گفت: مهمترین قسمت یک ارتباط، ولو آنلاین، اصالت و شخصیت واقعی فرد است. انتخاب بهترین روش و کلمات برای آن که چگونه سر صحبت را در مجازی باز کنیم و اولین مکالمه را به زبان بیاوریم، شخصیت ما را نمایان ساخته و بر این اساس، مخاطب تصمیم به ادامه مکالمه می‌گیرد.

کلام آخر

باز کردن سر صحبت در مجازی گاهی سخت ‌تر از چیزی است که به نظر می‌‌آید اما با رعایت نکاتی که گفته شد، می‌توان مطمئن بود که احساسات را به خانه درست هدایت کرده‌ایم. بررسی و تحقیق پیرامون علایق فرد مقابل، حفظ شخصیت خود و استفاده از کلمات درست و به جا باعث می‌شود بدون دیده شدن، در ذهن مخاطب تصور خوبی از خود ایجاد نموده و بدانیم چگونه سر صحبت را در مجازی باز کنیم.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی میلاد پرنده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز