ساخت سوله چقدر هزینه دارد؟

ساخت سوله-کاماپرس

سوله‌ها نوعی سازه فلزی هستند که به شکل قوس یا سقف شیب دار ساخته می‌شوند. کارکردهای مختلف نظیر کارخانه، تعمیرگاه، دامداری، کارگاه‌، سرداب، سالن‌های ورزشی و امثال آن به اهمیت این سازه‌ها افزوده است. هزینه ساخت سوله به عوامل مختلفی نظیر کاربرد، نیروی کار، قیمت آهن ­آلات و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد. پیش از هرگونه اقدام، اطلاع از هزینه ساخت سوله به سازندگان کمک می‌کند که برنامه­‌ریزی دقیق‌تری برای بودجه‌­بندی خود داشته باشند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ساخت سوله و هزینه‌های متداول آن پرداخته است.

دریافت مجوزهای لازم و زمین سوله

پس از تعیین نوع کاربری سوله، ابتدا باید مجوزهای لازم کسب شود. به منظور تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر برق، گاز، آب، تلفن، فاضلاب و امثال آن در شهرک‌های صنعتی، معمولا سازندگان سوله در این مکان‌ها اقدام به ساخت سوله می‌کنند که این موضوع می‌تواند در کاهش هزینه‌های ساخت سوله موثر باشد.

برخی‌ شهرک‌های صنعتی با توجه به نیاز به آبادانی و رشد بیشتر، از پرداخت مالیات تا چند سال معاف هستند. خرید زمین برای ساخت سوله در شهرک‌های صنعتی نیز مزایای اقتصادی خود را دارد. البته ناگفته نماند که در ساخت سوله به جنس و میزان تراکم خاک نیز باید توجه کرد. طراحی و اجرا روی یک زمین سست می‌تواند هزینه‌های زیادی نظیر مقاوم­سازی را به پروژه تحمیل کند.

طراحی سوله

افزایش یا کاهش هزینه‌های اصلی در ساخت سوله به طراحی اصولی آن بستگی دارد. در طراحی سوله باید از افراد متخصص بهره گرفت. استفاده از بهترین مواد و در نظر گرفتن قیمت آهن­ آلات، ضمن آنکه به مقاومت سوله می‌افزاید، نباید به گونه‌ای باشد که بار اقتصادی پروژه را بیش از حد بالا ببرد. هزینه طراحی سوله به طور کلی براساس هر متر مربع از زیربنای کل ساختمان محاسبه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

کاربری سوله و ابعاد آن نیز از دیگر عوامل موثر در هزینه ساخت این سازه فلزی است. مسلما ساخت سوله ورزشی، قیمت تمام شده بیشتری در مقایسه با سوله با کاربری انباری دارد. سوله سنگین در مقایسه با سوله سبک از قیمت ساخت بالاتری برخوردار است. سوله با دیوارهای بزرگ و وسیع نیاز به مقاوم­ سازی در برابر وزش باد دارد؛ موضوع مهمی که می‌تواند به افزایش هزینه منجر شود.

ساخت سوله-کاماپرس

مواد مورد استفاده در ساخت سوله

در ساخت این سازه فلزی باید از مواد باکیفیت استفاده کرد و ورق‌های فولادی از مهمترین مواد اولیه برای احداث سوله است. کیفیت پایین ورق فولادی به دلیل احتمال شکنندگی و ترک برداشتن، از استحکام و مقاومت سوله می‌کاهد. معمولا از انواع ورق گالوانیزه و ورق رنگی در ساخت سقف سوله استفاده می‌شود. ورق رنگی به دلیل اعمال پوشش رنگ الکترواستاتیک از هزینه تمام شده بالاتری در مقایسه با ورق گالوانیزه برخوردار است. به طور کلی، برای ساخت هر متر مربع سوله به 25 تا 35 کیلوگرم آهن ­آلات نیاز است که متناسب با نوع کاربری سوله، این عدد می‌تواند بیشتر شود. به عنوان مثال، سوله صنعتی به 45 تا 55 کیلوگرم آهن­آلات در هر متر مربع نیاز دارد. پیچ، مهره و سیم‌های جوش نیز از دیگر محصولات فولادی مورد نیاز در ساخت سوله است. در نظر داشته باشید که قیمت آهن ­آلات متناسب با اتفاقات اقتصادی و سیاسی ممکن است نوسان روزانه داشته باشد. در نهایت با بهره گرفتن از طراحان و مهندسان باتجربه، استفاده از ورق‌های فولادی باکیفیت و درنظر گرفتن قیمت آهن ­آلات، می‌توان با مدیریت هزینه‌ها، پروژه ساخت سوله را به اتمام رساند.

قیمت آهن آلات و انواع تجهیزات مورد نیاز در ساخت سوله

قیمت نهایی ساخت سوله همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، به عوامل بسیاری بستگی دارد. متاسفانه برای ساخت سوله نمی‌توان ارقام دقیقی تعیین کرد. فروشگاه اینترنتی “مهدفولاد” با کسب سال‌ها تجربه در زمینه بازرگانی فولاد، به فروش انواع محصولات فولادی می‌پردازد. این مجموعه هر آنچه از محصولات فولادی که برای ساخت سوله و قیمت آهن­آلات نیاز داشته باشید، در اختیار دارد. از طریق تماس و مشاوره با کارشناسان این مجموعه در تمامی ایام هفته می ­توان با انواع محصولات فولادی برای ساخت سوله آشنا شد. علاوه ‌بر آن، کاربران می‌توانند در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این فروشگاه اینترنتی به آدرس /https://mahdefoolad.com مراجعه کنند. مهدفولاد در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب نیز حضور و فعالیت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : مهدفولاد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز