زمزمه‌های ارزانی دلار در هفته‌های پایانی اسفند

لست سکند

قیمت دلار در حال حاضر حدود ۲۴ هزار و ۶۲۲ تومان است، اما زمزمه‌های ارزانی دلار در هفته‌های پایانی اسفند شنیده می‌شود.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان اقتصادی معتقدند تزریق دلار به بازار در روزهای که این ارز مهم خارجی روزهای کم نوسانی را پشت سر می‌گذارد، می‌تواند باعث ریزش قیمت شود. اما تزریق دلار آن هم در روزهای پایانی سال از طریق چه کانالی قرار است انجام شود؟ خبرها از آزاد سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق حکایت می کند و اینکه آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در عراق موافقت کرده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و دبیرکل سابق این اتاق با انتشار توییتی نوشته: منابع موثقی در عراق از موافقت آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق خبر می‌دهند و اعلام داشته‌اند که چند تراکنش نیز انجام شده است. سید حمید حسینی حتی اعلام کرده این اتفاق در آستانه نوروز و ماه رمضان برای تامین اقلام ضروری مردم راهگشا خواهد بود.

در همین راستا، فواد حسین وزیر خارجه عراق در سفری که اوایل هفته به تهران داشتن در دیدار با علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی از پرداخت بدهی ها خبر داده بود و گفته بود با تلاش مستمر حوزه‌های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده است و به زودی این بدهی پرداخت می شود.

راز آسمان پایتخت

قیمت دلار چقدر ارزان می‌شود؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر پولهای آزاد شده از عراق وارد بازار شود‌، ‌می‌تواند به صورت مقطعی باعث کاهش قیمت آن به خصوص در روزهای پایانی سال شود.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی می‌کنند با ورود دلارهای جدید به بازار قیمت آن به کانال ۲۲ هزار تومانی و حتی کمتر هم می‌رسد. ضمن اینکه این تزریق دلار در کاهش قیمت بعضی از کالاهای اساسی و اقلام ضروری نقش مهمی ایفا می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار دلار و ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز