رکوردشکنی هندی ها در خرید از ایرباس و بوئینگ

لست سکند

شرکت هواپیمایی ایر ایندیا با خرید ۴۷۰ هواپیما از  ایرباس و بوئینگ رکورد خرید از این دو شرکت را شکست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از این تعداد ۲۵۰ فروند متعلق به هواپیمایی پرچم‌دار اروپا یعنی ایرباس است. این شرکت ۲۱۰ فروند هواپیمای باریک پیکر A320 و ۴۰ فروند هواپیمای پهن پیکر A350 ارائه‌ خواهد داد. حدود ۲۲۰ فروند دیگر این آمار نیز توسط «بویینگ» تامین می‌شود. این تولیدات شامل ۱۹۰ جت ۷۳۷ مکس باریک پیکر و ۲۰ فروند ۷۸۷ دریم لاینر و ۱۰ فروند ۷۷۷ پهن پیکر است.

در طول شیوع کرونا شرکت های هواپیمایی سراسر دنیا متحمل ضررهای مالی شدیدی شدند. حالا با برداشته شدن محدودیت‌ها تقاضا برای سفرهای هوایی دوباره افزایش یافته است. با پیشرفت اقتصاد کشورها آمار مسافران خطوط هوایی به آسیا نیز روند صعودی خواهد داشت. با این حال انتظار می‌رود تعدد سفرهای هوایی به ازدیاد انتشار کربن منجر شود.

راز آسمان پایتخت

خط هوایی «ایر ایندیا» در سال ۱۹۳۲ در ابتدا با نام «هواپیمایی تاتا» آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۵۳ ملی شد. با این حال اغلب با مشکلات مالی مواجه بود. برای حل این مشکل شرکت «تاتا» و برند بریتانیایی چای «تتلی» با طرحی مشترک و با استراتژی چرخشی به نجات این خط هوایی آمدند و بزرگترین معامله غیرنظامی تاریخ هوانوردی را رقم زدند.

در مراسم انجام این معامله بالاترین مقام‌های سیاسی دنیا از جمله نارندرا مودی، نخست وزیر هند، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حضور داشتند.

«ایر ایندیا» با این خرید همچنین، رکورد ۴۲۰ و ۴۶۰ فروندی رقبای هندی خود، «ایندی‌گو» و «امریکن ایرلاینز» را شکست. اگرچه این شرکت بابت خرید هنگفت خود تخفیف بزرگی دریافت می‌کند، مبلغ پرداختی دقیق محرمانه باقی خواهند ماند. با این حال نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک، در مذاکرات خود اظهار داشت که این معاملات برای اقتصاد بریتانیا میلیاردها پوند ارزش داشته است.

نویسنده: لطفی نژاد

انتهای پیام

مرتبط با : ایرباسبوئینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز