رکوردشکنی قیمت سکه و دلار / پیش بینی بازارهای مالی تا پیش از عید

طی هفته‌های اخیر در تمام بازارهای مالی سیگنال رشد صادر شد. تا جایی که قیمت طلا و بیت کوین سقف قبلی خود را شکستند و همچنان روند صعودی قیمت آنها ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، تمام بازارهای مالی در اسفند ماه با افزایش تقاضا روبرو شده است. این رشد تقاضا که در نتیجه انتظارات تورمی به وجود آمده موجب شد تا بار دیگر قیمت طلا رکورد شکنی کند. به طوری که طلای 18 عیار به مرز 3 میلیون تومان در هر گرم رسیده و سکه بهار آزادی هم تا 34 میلیون و 500 هزار واحد رشد کرد. انس جهانی هم با وجود کنترل بانک‌های مرکزی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی برای مهار تورم بالاتر از مقاومت 2030 دلار قرار گرفته و روز دوشنبه روی 2080 دلار معامله می‌شد.

بیشتر بخوایند:

وضعیت و پیش بینی قیمت ارز

قیمت ارز به عنوان لیدر اصلی بازارهای مالی ایران در ابتدای هفته جاری تا مرز 60 هزار تومان هم رسید. همین موضوع برخی محصولات همچون طلا را با افزایش تقاضا روبرو کرد تا جایی که در آخرین حراج سکه در مرکز مبادلات ارزی سایت برای مدتی دچار اختلال شد.

راز آسمان پایتخت

در روز دوشنبه قیمت دلار دوباره به کانال 57 تومان برگشت تا کمی از عطش خریدها بکاهد. اما این مسئله به تداوم افت قیمت دلار در کشور بستگی دارد و اگر بتواند همین روند را ادامه دهد، احتمالا سایر بازارها هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. البته تجربه ثابت کرده سیاست‌های کنترلی دولت برای نرخ ارز تنها به صورت موقتی جواب می‌دهد و بعد از آن شاهد جهش قیمت ارز در کشور بوده‌ایم.

تاثیر سیگنال دلار روی روند صعودی بورس

بازار سرمایه هم در هفته جاری با برگشت از محدوده حمایتی 2 میلیون واحد توانست با سیگنال دلار روند صعودی به خود بگیرد و روز دوشنبه به سطح 2 میلیون و 150 هزار واحد رسید. با توجه به اینکه در حال حاضر شاخص کل بورس نزدیک به 10 ماهه رشدی نداشته و اصلاح قیمتی و زمانی هم داشته است، در محدوده کنونی آماده یک رشد است که می‌تواند در نیمه نخست سال 1403 هم ادامه داشته باشد.

یکی از بازارهای که روی اقتصاد ایران و جهان تاثیر بسزایی دارد معاملات بازار نفت است. با وجود اینکه پیش از این برخی از موسسه‌های مالی پیش بینی کرده بودند که با خروج از فصل زمستان تقاضا برای نفت افت پیدا می‌کند و قیمت‌ها تعدیل می‌‎شود اما تاکنون نشانه‌ای از این موضوع وجود ندارد و همچنان قیمت نفت برنت بالای 83 دلار معامله می‌شود. در صورتی که سیگنال‌های مثبتی از اقتصاد چین صادر شود و بار دیگر روند تولید این کشور صعودی شود قیمت نفت برنت می‌تواند تا مرز 90 دلار در هر بشکه هم رشد کند.

رکوردشکنی بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال هم در هفته‌های اخیر با رشد‌های عجیبی روبرو شدند تا جایی که قیمت بیت کوین به بالای 60 هزار دلار رسید. در حالی که این قیمت سقف تاریخی بیت کوین محسوب می‌شد و این شکست مقاومت زمینه رشد تقاضا برای این رمزارز را به وجود آورد و روز دوشنبه معاملات مثبت آن در قیمت 63 هزار دلار بود. در حال حاضر بیت کوین به عنوان لیدر بازار سایر کوین‌های دیگر محسوب می‌شود به همین دلیل زمانی بیت کوین رشد کرد سایر ارزهای دیجیتال هم رشد قابل توجهی داشته‌اند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “رکوردشکنی قیمت سکه و دلار / پیش بینی بازارهای مالی تا پیش از عید

  1. ناشناس گفته:

    بابا عیدم روزیه مثل همین روزها. مردم روزه دارن والله خداقهرش می گیره ازدست یه عده سودجو ودلال سکه باز که دارن بااین دلاربازیشون نون خشکم ازسفره عده زیادی ازمردم نجیب وروزه دارمی برن. لعنت برهرچه ادم منفعت طلب سودجو همون دنیابرای شما
    که البته باظلمی که داریدمی کنید خداراگواه می گیرم دنیا راهم نخواهیدداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز