رکود در بازار مسکن جنوب کشور

مسکن
تور لحظه آخری-کاماپرس

شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب فعالیت خود را از سال 1371 با عنوان شعبه جنوب و پوشش منطقه فارس و بوشهر آغاز نمود . این شرکت در سال 1386 با تلفیق شعب جنوب، کیش، هرمزگان و کرمان  با نام سرمایه گذاری مسکن جنوب   تاسیس شد. در سال 1389 مرکزیت این شرکت از تهران به استان هرمزگان ( بندر عباس ) انتقال یافت و در حال حاضراز سال 1392 دفتر مرکزی  شرکت در شهر شیراز می‌باشد.

به گزارش کاما پرس، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب وضعیت کلی بازار مسکن در منطقه جنوب و موانع انبوه‌سازان را تشریح کرد. فرشاد فرزین با اشاره به وضعیت بازار در قسمت جنوبی کشور اظهار داشت: آنچه واضح است در سال‌های اخیر بازارهای سرمایه‌ای دچار نوسانات رو به رشد شدیدی بوده و بازار مسکن نیز از این مهم مستثنا نبوده است، اما بخش مهم در مورد این بازار این است که تا به امروز قیمت خدمات مهندسی و نیروی کار به میزان واقعی و متوازن با سایر فاکتورهای اثرگذار در قیمت مسکن رشدنیافته است. وی ادامه داد: بنابراین از این لحاظ می‌توان انتظار رشد قیمت در این بازار حتی در شرایط رکود را داشت. ازاین‌روی باید برنامه‌ریزی دقیقی برای حفظ قدرت خرید مصرف‌کننده انجام شود. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب بابیان اینکه عملیات اجرای پروژه‌های شرکت باوجود موانع پیش رو ادامه دارد، افزود: البته بازار مسکن در منطقه جنوب پویایی گذشته را ندارد، همچنین باید ذکر شود نگاه دستوری به قیمت‌گذاری مسکن شاید در کوتاه‌مدت بتواند بازار را کنترل کند، اما بی‌شک در بلندمدت اثرات منفی اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی درباره وضعیت مصالح ساختمانی نیز گفت: نهاده‌های ساختمانی بخش قابل‌توجهی از قیمت تمام‌شده ملک را تشکیل می‌دهند که رشد قیمت آنها می‌تواند قیمت ملک را افزایش و درنهایت قدرت خرید متقاضیان را کاهش دهد. ضمن اینکه برخی واردکنندگان نهاده‌های ساختمانی فاکتور فروش را به‌صورت ارزی صادر می‌کنند که سازندگان در این زمینه با مشکل مواجهند.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سرمایه‌گذاری مسکن جنوب
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز