رونمایی ناسا از اولین هواپیمای هایپرسونیک + تصاویر

تور لحظه آخری-کاماپرس

هواپیمای مافوق صوت ایکس-۵۹ که ناسا شش سال گذشته را صرف توسعه آن کرد بالاخره قرار است این هفته، 12 ژانویه 2024 از انبار ناسا در صحرای کالیفرنیا خارج شده و اولین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، این جت تک موتوره ۳۰ متری تنها ۴.۲۷ متر عرض دارد و همین طراحی خاص شکل سوزن مانند را به آن داده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

این هواپیمای خاص می‌تواند تا حدود ۱۷ هزار متر ارتفاع گرفته و‌ با سرعت باورنکردنی ۱.۴ ماخ یا هزار و ۴۸۹ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. اما نکته جالب‌تر اینجاست که به گفته تیم سازنده، ایکس-۵۹ تنها صدایی به اندازه بسته شدن در ماشین ایجاد خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

این هواپیماهای مافوق صوت عادی از آنجا که سریع‌تر از صوت حرکت می‌کنند سر و صدایی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کنند با این‌حال ممکن است باعث مزاحمت برای افراد ساکن روی زمین، آسیب به ساختمان‌ها و به وحشت انداختن حیوانات شوند‌.

بیشتر بخوانید:

اما هواپیماهای مافوق صوتی که ناسا برای اولین بار از آن رونمایی خواهد کرد، نه برای سرنشینان و‌ نه برای دیگران آلودگی صوتی به همراه نخواهد داشت.

به مناسبت این رونمایی وب‌سایت ناسا اقدام به فروش کارت پستال و یادگاری‌های دیگر کرده تا مردم را در جشن گرفتن این روز به یاد ماندنی با خود همراه کند‌.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز