رونمایی از اوراق بیمه اتکایی در ایران

اوراق بیمه اتکایی بیمه ملت در ششمین هفته از پویش فناورانه «سه‌شنبه‌های نوآورانه صنعت بیمه» با حضور رئیس کل بیمه مرکزی رونمایی شد.

به گزارش کاماپرس، بیمه ملت در ششمین هفته از پویش فناورانه «سه‌شنبه‌های نوآورانه صنعت بیمه» از اوراق بیمه اتکایی در حضور رئیس کل بیمه مرکزی، قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی، معاون طرح و توسعه، معاون نظارت بیمه مرکزی و جمعی از مدیران بیمه مرکزی و صنعت بیمه کشور رونمایی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گفته مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی، در سال 98 تلاش‌ها برای انتشار اوراق تکمیلی آغاز شد که اکنون به ثمر رسیده است. از سال 99 بیمه ملت در کنار بیمه مرکزی بود و با پیگیری جدی همکاران بیمه، اجازه نقل و انتقال این اوراق صادر شد.

بهزادپور افزود: اعداد و ارقام این اوراق نسبت به ظرفیت بازار کم است ولی تازه نقطه آغاز است و این اوراق مشتریان خود را پیدا خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

اهداف اوراق بیمه اتکایی

علی بنیادی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، اوراق بیمه اتکایی را فصل جدیدی در همکاری میان صنعت بیمه و بازار سرمایه دانست و افزود: این اوراق میان نهادهای مالی هماهنگی ایجاد می‌کند و از بازار بدهی استفاده می‌شود. تکمیل زنجیره خدمات مالی در شرکت‌های بیمه‌ای از دیگر اهداف این اوراق است و ابزارهای نوین بیمه‌ای نیز به سبب آن توسعه پیدا می‌کند.

علیرضا یزدان‌دوست، مدیرعامل بیمه ملت، اظهار کرد: انتشار اوراق بیمه اتکایی از دهه 90 در دنیا آغاز شده و سهم زیادی در صنعت آمریکا و اروپا به این اوراق اختصاص دارد. این اوراق کمک حال تمام شرکت‌های بیمه خواهد بود و با طول عمر یک ساله جز حوزه‌های پرریسک نخواهد بود.

یزدان‌دوست افزود: خریداران این اوراق می‌توانند شرکت‌های بیمه‌گر و شرکت‌های فعال در حوزه سرمایه باشند که احتمالا این اوراق تا پایان سال 1401 عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

به گفته مدیران بیمه ملت، در زمان انتشار این اوراق هیچکدام از شرکت‌ها خسارت نخواهند داشت و اگر خسارتی وارد شود دارنده سهام در جبران خسارت سهیم می‌شود اما سودش باقی می‌ماند. بیمه ملت ظرفیت 100 میلیارد تومانی برای این اوراق در نظر گرفته که 10 میلیارد آن نزد بیمه مرکزی نگه داشته می‌شود تا در خسارت‌های احتمالی این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز