رشد 40 درصدی لایت کوین در یک روز نشان دهنده چیست؟

لست سکند

قیمت لایت کوین یک رشد خیره کننده 40 درصدی را در طول 24 ساعت ثبت کرد. بسیاری از معامله‌گران با این رشد انفجاری، انتظار رشد بیشتری از لایت کوین برای صعود هر چه بیشتر در سال 2024 دارند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی معیارها و تحیل تکنیکال برای این رمزارز پرداخته است.

افزایش تعداد معامله‌گران رمزارز لایت کوین

بررسی داده‌های کیف پول‌های لایت کوین نشان از افزایش این روزهای تعداد سرمایه‌گذاران کوتاه مدت این رمزارز دارد. به طوریکه تعداد زیادی از معامله‌گران رمزارز با مشاهده وضعیت صعودی آن به سمت لایت کوین کشیده شده‌اند. بیشتر این معامله‌گران بیشتر از یک ماه ارزهای خود را نگه نمی‌دارند و با رسیدن به سود مورد نظر خود، اقدام به فروش می‌کنند.

آمار نشان‌دهنده جهش خیره کننده تعداد کوین‌های تحت نگهداری تریدها است. به طوریکه این رقم در این ماه میلادی از 7.84 میلیون LTC به 11.13 میلیون LTC رسیده است. این آمار افزایش 41.96 درصدی را نشان می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

نکته بد ماجرا، کاهش تعداد هولدرهای این رمزارز است و تعداد افرادی که بیشتر از یک ماه ارزهای لایت کوین خود را نگه می‌دارند، رو به کاهش گذاشته است. ذخایر لایت کوین هولدرها در طول یک ماه اخیر از 45 میلیون LTC به 42.5 میلیون کاهش یافته است.

افزایش تعداد تریدهای کوتاه مدت و کاهش هولدرهای بلند مدت می‌تواند دو پیامد برای قیمت این رمزارز داشته باشد. یکی از پیامد‌های کوتاه مدت، امکان نوسانات قیمتی بیشتر در روزهای اخیر است. تریدرها بیشتر اوقات تمایل به خرید و فروش‌های روزانه دارند و همین موضوع می‌تواند باعث نوسان شود. همچنین کاهش هولدرها در بلند مدت نشان دهنده کاهش اعتماد هواداران این رمزارز برای رشد بیشتر است. این موضوع در نهایت می‌تواند فشار فروش را در لایت کوین افزایش داده و باعث کاهش قیمت آن شود.

شاخص RSI و اعلام وضعیت اشباع در خرید

حرکات شاخص RSI در طول هفته‌ای که شاهد رشد 40 درصدی قیمت این رمزارز بودیم از 41 به 71 افزایش پیدا کرده است و این نشان دهنده وضعیت خرید بیش از حد است. این شاخص که برای تشخیص زمان اشباع خرید یا فروش یک دارایی به کار می‌رود با محاسبه میزان سودها یا ضررهای اخیر این اعداد را برای معامله‌گران مشخص می‌کند. بر همین اساس، RSI بالاتر از 70 نشان از اشباع خرید است.

عبور از مرز اشباع خرید حرف‌هایی برای روند کوتاه مدت این کوین خواهد داشت و ممکن است لایت کوین را وارد فاز ارزش بیش از حد کرده و با یک واگرایی منفی باعث اصلاح در بازار این رمزارز و کاهش قیمت موقت آن شود. سودگیری معامله‌گران در این نقطه باعث کاهش قیمتی آن خواهد شد و روند صعودی لایت کوین را موقتا با وقفه همراه خواهد کرد.

آینده قیمتی لایت کوین

با مشاهده نمودار پیش از رشد  40 درصدی لایت کوین، آغاز یک رشد قیمتی برای آن مشخص بود. چراکه خط میانگین متحرک نمایی 200 روزه آن بسیار پایینتر از خطوط مشابه کوتاه مدت و قیمتی لایت کوین بود. این وضعیت همواره به عنوان یک سیگنال صعودی محسوب می‌شود.

این وضعیت همچنان در نمودار لایت کوین مشخص است و خط میانگین متحرک نمایی 200 هنوز هم پایینتر از خطوط مشابه کوتاه مدت و قیمتی لایت کوین است. این موضوع می‌تواند ادامه روند صعودی رمزارز را در کوتاه مدت رقم بزند.

بر همین اساس ممکن است به زودی شاهد رسیدن قیمت لایت کوین به 105 دلار باشیم. هرچند تریدها باتوجه به اشباع فروش باید با احتیاط  بیشتری وارد معامله شوند. اگر اصلاح بزرگتری روی دهد، قیمت این رمزارز می‌تواند تا 72 دلار نیز کاهش پیدا کند. شکستن قاطعانه مقاومت 100 دلاری، باعث رسیدن قیمت به 105 دلار می‌شود اما شکسته شدن حمایت 93 دلاری نیز باعث کاهش قیمتی اجتناب ناپذیر لایت کوین خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز