رشد قیمت دلار ادامه‌دار است؟

قیمت دلار که دیروز وارد کانال 27 هزار تومانی شده بود، امروز هم با قدرت در این کانال باقی ماند. اکنون نرخ اسکناس آمریکایی 27 هزار و 581 تومان است. این ارز پرطرفدار در طی یک ماهه گذشته 2 هزار و 953 تومان افزایش نرخ داشته که رشد قابل توجهی محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، احتمالا با افزایش نرخ دلار به سطوح قیمتی بالاتر، معامله گران با قصد جدی خرید، وارد بازار خواهند شد. در صورتی که قیمت‌ دلار تغییر محسوسی نداشته باشد، دلالان به سودگیری در سطوح قیمتی کنونی مشغول می‌شوند.

خبرهای منتشر شده از ادامه روند مذاکرات احیای برجام، همچنان ضد و نقیض است و با این وجود آینده‌ روشنی برای این رویداد قابل تصور نیست. همین بلاتکلیفی در مورد برجام باعث شده نیروهای نزولی در بازار دلار قدری ضعف پیدا کنند. در کل امیدواری‌ها نسبت به احیای برجام بسیار کاهشی شده و مانند چند ماه قبل بالا به نظر نمی‌رسد.

راز آسمان پایتخت

به گفته سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، تحولات قوه مجریه ممکن است منجر به ایجاد برخی تغییرات در روند مذاکرات شود. البته خطیب زاده اعلام کرده که مواضع ایران در خصوص مذاکرات احیای برجام ثابت بوده، اما اطلاع رسانی در مورد تاریخ شروع دور جدید مذاکرات، پس از اطمینان از تغییر و تحولات صورت می‌گیرد.

سطح مقاومتی کنونی برای دلار کدام است؟

برخی از فعالان بازار ارز معتقدند دلار پس از رشد در روزهای اخیر، نیاز به اصلاح قیمتی خواهد داشت. در مقابل عده‌ای دیگر بر این باورند که جهت انتظارات تغییر کرده و تا خبر مثبت و معناداری به بازار نرسد، افت خاصی برای دلار اتفاق نمی‌افتد.

به گفته تحلیلگران فنی، تثبیت دلار بالای محدوده 27 هزار و 700 تومانی می‌تواند امکان رشد قیمت این ارز را تا محدوده 28 هزار و 500 تومان فراهم کند. تحلیلگران معتقدند که دلار در صورتی کاهشی خواهد شد که حتما حمایت 27 هزار تومانی را از دست بدهد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز