رشد تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران به دانش‌بنیان ها

لست سکند

تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران به دانش‌بنیان‌ها، در سال جاری نسبت به سال 1398، افزایش 100درصدی داشته است.

به گزارش کاماپرس، با توجه به گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، بانک توسعه صادرات ایران برای متقاضیان تسهیلات در این حوزه با همکاری معاونت علمی و فناوری و صندوق پژوهش و شکوفایی برنامه‌ای تدارک دید. نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک براساس بخش‌نامه‌های شورای پول و اعتبار 18 درصد و برای تسهیلات پرداختی از محل منابع تلفیقی بانک و صندوق توسعه ملی، به‌صورت ترکیبی 14/5 درصد اعلام شد. ضمن اینکه با همکاری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نرخ سود تلفیقی ذکرشده برای شرکت‌های دانش‌بنیان، 12درصد درنظر گرفته شده است.

لازم‌ به ذکر است که اعتبارسنجی شرکت‌های دانش‌بنیان متفاوت از سایر نهادهاست و این کار برعهده شرکت‌های خاصی که آن را انجام می‌دهند، قرار گرفت. البته پیش از این اعلام شده بود که برای این کار با شرکت اعتبارسنجی اعتماد، قراردادی منعقد شده است. به همین دلیل لازم است شرکت‌های دانش‌بنیان خواهان تسهیلات کاملاً در جریان چگونگی اعطای آن و اعتبارسنجی، قرار بگیرند. بعلاوه این امکان وجود دارد که دانش‌بنیان‌ها، معادل 100درصد ارزش وثیقه خود را در رهن بانک قرار دهند. برای متقاضیان ارقام بالا تسهیلات سرمایه درگردش، طرح‌هایی مثل تشویق مشتریان توسط شعب بانک برای استفاده ترکیبی از منابع تسهیلاتی و اعتباری، تسهیلات و اوراق گام، در نظر گرفته شده است.

راز آسمان پایتخت

طی سال‌های گذشته بانک توسعه صادرات ایران، برنامه‌هایی برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با تسهیلات و خدمات خود برگزار کرده‌اند که طی آن تسهیلات، نرخ‌ها و شرایط لازم برای استفاده از این خدمات برای شرکت‌های دانش‌بنیان تشریح شده است و این برنامه‌ها کماکان در شعب سراسر کشور ادامه دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک توسعه صادرات ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز