رزرو تور 1403 استانبول از آریاک سفر

تور استانبول نوروز 1403-کاماپرس

استانبول به عنوان دومین شهر توریستی دنیا شناخته می‌شود، زیرا همواره و در تمامی فصول سال مسافران و گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. ایرانیان برای سفر به استانبول به دریافت ویزای ترکیه نیاز ندارند و به همین دلیل بسیاری از مردم در تعطیلات رسمی و عید نوروز برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش آثار تاریخی استانبول و بهترین هتل‌های آن در تور استانبول نوروز 1403 را معرفی کرده است.

چرا باید به استانبول سفر کرد؟

شهر تاریخی استانبول یادگاری‌های زیادی از دوره عثمانی و مقدونی دارد و به همین دلیل از لحاظ تاریخی مورد توجه است. علاوه بر آثار تاریخی، این شهر آب و هوای خوبی دارد و یکی از شهرهای چهار فصل جهان است. گردشگران با سفر به این شهر در هر فصل می‌توانند زیبایی‌های طبیعی متمایز و منحصر به فرد مشاهده کنند. استانبول نه تنها از لحاظ آب و هوا بلکه از نظر فرهنگی نیز پربار است.

تقسیم استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی باعث شده که گردشگران با حضور در یک شهر با انواع فرهنگ‌، معماری، سبک زندگی و حتی برخوردهای متفاوت آشنا شوند. در کل، مسافرت به استانبول به عنوان یک شهر خارجی ارزان قیمت که مهد تاریخ و فرهنگ‌های گوناگون است، جالب به نظر می‌رسد.

تور استانبول نوروز 1403-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

آثار تاریخی مهم استانبول

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر در نوروز 1403 هستید، باید درباره آثار و جاذبه‌های پرطرفدار آن اطلاعاتی داشته باشید.

مسجد آبی: احتمالا با یک جست و جوی ساده اینترنتی یا تماشای روی جلد مجلات و روزنامه‌های ترکی، عکس یک مسجد شش مناره‌ای را مشاهده کرده باشید. این مسجد که با نام مسجد آبی شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های اصلی استانبول به شمار می‌رود. دلیل آبی نامیده شدن مسجد مذکور این است که در طراحی داخلی آن از کاشی و سنگ‌های آبی رنگ استفاده شده است. این مسجد باشکوه در اوایل سال 1900 میلادی به دستور سلطان احمد ساخته شد و به همین دلیل برخی آن را با نام مسجد سلطان احمد می‌شناسند.

کاخ توپکاپی: دیگر اثر دیدنی موجود در استانبول، کاخ توپکاپی است که نام آن سرای جدید عامره بود ، اما بعد از مدتی به دلیل وجود توپ‌های جنگی در آن، به توپکاپی یا دروازه توپ‌ها معروف شد. این کاخ در سال 1453 میلادی ساخته شد و از آن زمان تاکنون چندین بار مرمت و بازسازی شده است. در کل، معماری کاخ توپکاپی در سه بخش مستقل شامل بیرونی، درونی و حرمسرا خلاصه می‌شود. هنردوستان و علاقه‌مندان به معماری با مراجعه به این کاخ ترکیبی از معماری اسلامی، عثمانی و اروپایی را مشاهده خواهند کرد.

تور استانبول نوروز 1403-کاماپرس

مسجد ایاصوفیه: یکی دیگر از مساجد معروف استانبول که به وفور تصویر آن در تبلیغات سفر به ترکیه دیده می‌شود، مسجد ایاصوفیه است. این مسجد در منطقه تاریخی و معروف سلطان احمد استانبول قرار گرفته و با قبه‌های جذاب و مناره‌های بلندش همواره مورد توجه گردشگران و توریست‌ها قرار دارد. معماری داخلی این مسجد به دلیل هماهنگی طاق‌ها و ستون‌های آن، گردشگران زیادی را مجذوب خود ‌کرده است. کل سازه این مسجد روی چهار ستون بزرگ بنا شده است و به همین دلیل فضای داخلی آن بسیار بزرگ به نظر می‌رسد.

بازار بزرگ: عاشقان و شیفتگان قدم زدن در بازارهای باستانی، بهتر است از بازار بزرگ استانبول دیدن کنند. این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازار های سرپوشیده جهان محسوب می‌شود که به دستور سلطان فاتح ساخته شده است. از آن زمان تاکنون این بازار فعال بوده و در آن انواع کالاهای سنتی، دست ساز و ماشینی به فروش می‌رسد.

هتل‌های لوکس استانبول

گردشگران قبل از رزرو بلیط و تمهیدات سفر به استانبول لازم است که هتل متناسب با شرایط و بودجه خود را پیدا کنند. در ادامه دو هتل‌ خوب استانبول معرفی ‌شده است.

هتل رمانس استانبول: محله سلطان احمد استانبول پر از هتل‌های لوکس چهار و پنج ستاره است. یکی از این هتل‌ها که با امکانات رفاهی خوب به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌دهد، رمانس استانبول نام دارد. این هتل به سبک معماری عثمانی طراحی و ساخته شده است و دسترسی خوبی به آثار تاریخی استانبول دارد.

هتل چهار فصل سلطان احمد: افرادی که به دنبال تجربه اقامت در یک هتل لوکس استانبول هستند، هتل سلطان احمد گزینه مناسبی برای آنان محسوب می‌شود. این هتل در قلب استانبول قرار گرفته و سبک معماری آن نئوکلاسیک است. این هتل مجلل چهار فصل دارای امکانات مدرن است و از لحاظ رفاهی در رده بالایی قرار دارد.

این هتل برای مسافران دارای معلولیت نیز خدمات و امکانات ویژه‌ای تدارک دیده است.

تور استانبول نوروز 1403-کاماپرس

رزرو تور 1403 استانبول از “آریاک سفر”

این‌ها تنها بخشی از اطلاعاتی بود که مسافران استانبول باید آن را بدانند. جمع‌آوری اطلاعات لازم برای سفر به استانبول کار وقت‌گیر و دشواری است و به همین دلیل رزرو تور، مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. در صورتی که ساکن ایران هستید و مایلید برای تعطیلات ماه‌های آینده یا عید نوروز به استانبول سفر کنید، باید تور 1403 یک آژانس معتبر را رزرو کنید. آریاک سفر، یکی از آژانس‌های معتبر ایرانی است که همواره به دنبال حفظ آسایش و رفاه مشتریان خود بوده و برنامه‌ریزی تورهای آن با نهایت دقت و حوصله انجام می‌شود.

گردشگرانی که قصد رزرو تور 1403 استانبول آریاک سفر دارند، کافی است به وبسایت این مجموعه به آدرس www.aryaktravel.com مراجعه کنند یا برای ارتباط با کارشناسان آن با شماره تلفن 02157816 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز