راه‌ اندازی لجستیک هوشمند در پلتفرم پستکس

لجستیک-هوشمند-در-پستکس-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

لجستیک یکی از مفاهیم پرکاربرد در فضای تجارت و کسب و کار است. این کلمه به معنای فرایند برنامه‌ریزی، اجرا و نگهداری کالا از تولید تا توزیع مرسولات است. هدف اصلی لجستیک برآورده کردن نیازهای مشتری به صورت مقرون به صرفه و در زمان مناسب است. شرکت پستکس به عنوان اولین هاب پستی ایران، نسبت به راه‌اندازی سیستم لجستیک هوشمند اقدام کرده است؛ این امر به صاحبان مشاغل به ویژه‌ کسب و کارهای اینترنتی کمک می‌کند تا خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند.

کاماپرس در این گزارش به بیان نکاتی پیرامون لجستیک هوشمند می‌پردازد.

لجستیک هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

رشد روزافزون تکنولوژی، زمینه‌های مختلف زندگی از جمله صنعت را تحت تاثیر قرار داده است. لجستیک به عنوان یکی از بخش‌های مهم صنعت نیز دستخوش تغییراتی شده و ضمن ترکیب با فناوری‌های پیشرفته به صورت لجستیک هوشمند درآمده است.

هوشمند شدن لجستیک، یکی از بهترین اتفاقات در فرایند زنجیره تأمین که هدف نهایی آن تأمین کالا و خدمات مشتریان است، محسوب می‌شود. لجستیک هوشمند، ترکیبی از فناوری‌های اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، رباتیک و تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها است.

شرکت پستکس با هوشمندسازی لجستیک، امکان برنامه‌ریزی دقیق، افزایش سرعت، کاهش خطاهای انسانی، کنترل و نظارت دقیق بر فرایندهای زنجیره تأمین را فراهم کرده است.

راز آسمان پایتخت

نقش لجستیک هوشمند در تجارت الکترونیک و کاهش هزینه‌ها

یکی از کاربران لجستیک هوشمند، شرکت‌های تجارت الکترونیک بوده که تمام فعالیت‌های تجاری خود را از طریق ابزارهای الکترونیکی انجام می‌دهند. مدیریت تدارکات و زنجیره تأمین، یکی از فعالیت‌های مهم در این شرکت‌ها محسوب می‌شود و به همین دلیل، استفاده از لجستیک هوشمند می‌تواند به شرکت‌های تجارت الکترونیک در زمینه بهبود عملکرد، افزایش کارایی، ارائه تجربه به یادماندنی برای مشتری و کاهش هزینه‌ها کمک شایانی کند.

با استفاده از لجستیک هوشمند می‌توان هزینه‌ها را در زمینه‌های مختلف از قبیل حمل و نقل، ذخیره‌سازی، انتقال و تحویل کالا، بهبود پاسخگویی به نیازهای مشتری و کاهش زمان و ریسک در زمینه‌های گوناگون مدیریت کرد.

مزایای استفاده از لجستیک هوشمند در پستکس

استفاده از لجستیک هوشمند امکان شناسایی نواقص و کم و کاستی‌ها را در روند تحویل بسته فراهم می‌کند.

یکی از مشکلات شایع در زمینه ارسال مرسولات پستی، آسیب رسیدن به آنها در حین جابه­‌جایی است. رعایت مواردی همچون آموزش کارکنان برای جابه­جایی درست، بسته‌بندی متناسب با جنس و ابعاد مرسولات، توجه به نحوه نگهداری کالاها و مواردی از این قبیل می‌تواند در کاهش آسیب‌ها اثربخش باشد.

لجستیک‌ هوشمند، امکان ردیابی مرسوله را با استفاده از سنسورهای RFID و GPS فراهم می‌کند. این موضوع کمک می‌کند که صاحبان کسب و کار با بررسی محموله از نظر درجه حرارت و دیگر موارد، نسبت به ارسال با کیفیت و سالم آن اطمینان حاصل کنند.

اطمینان از تحویل به موقع بسته پستی از دیگر مزایای لجستیک هوشمند به شمار می‌رود. شرکت پستکس توانسته با استفاده از این قابلیت نسبت به مأموریت خود مبنی بر ارسال بسته‌های پستی در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد، پایبند بماند.

از دیگر مزایای هوشمندسازی لجستیک می‌توان به هماهنگ‌سازی موجودی‌ها اشاره کرد. صاحبان صنایع می‌توانند دشواری هماهنگی امور میان شرکت‌های تولیدکننده، فروشنده و انبار کالا را با استفاده از لجستیک هوشمند برطرف کنند. آن‌ها با استفاده از این فناوری، به اطلاعات و داده‌های دقیق و یکپارچه‌ای در سطح داخلی و خارجی دست می‌یابند و هماهنگی‌های لازم را به شکل کارآمدتری به انجام می‌رسانند.

فناوری لجستیک هوشمند، صاحبان مشاغل و صنایع را قادر می‌کند که با پیش‌بینی اقتصادی و آب و هوایی، میزان خسارات احتمالی را کاهش دهند.

هوشمندسازی لجستیک در پستکس

پستکس، پلتفرمی است که خدمات پستی را به صورت آنلاین و درب تا درب به متقاضیان عرضه می‌کند. این شرکت در نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، موفق به کسب جایگاه نخست هوشمندسازی فرایندها و خدمات پستی شده است.

شرکت پستکس با سرویس‌های مختلف پستی از قبیل شرکت پست، تیپاکس، چاپار، اسنپ باکس و امثال آن همکاری می‌کند. متقاضیان می‌توانند با مقایسه قیمت، کیفیت و مدت زمان هر یک از آنها مناسب‌ترین سرویس را برای ارسال بسته انتخاب کنند.

این پلتفرم، ماژول خدمات پستی را در اپلیکیشن آپ عرضه کرده است و برای تمامی کاربرانی که سیستم‌ عامل اندروید و یا IOS دارند، قابل استفاده است. شرکت پستکس برای تسهیل ارتباط با مشتریان خود، راه‌‌های ارتباطی گوناگون مانند ایمیل، تماس، شبکه‌های اجتماعی و وبسایت را تعریف کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز