راهکار کاهش مصرف سوخت در سالن های صنعتی

لست سکند

گرم کردن سالن‌های صنعتی اغلب با چالش‌های متعددی روبرو است. عدم تهویه مناسب و مشکلات مربوط به سرمایش یا گرمایش سالن موجب آزار کارکنان شده و حتی ممکن است به تولیدات خسارت وارد شود. بنابراین، اولین و مهم‌ترین اقدام برای راه‌اندازی سالن صنعتی، تهیه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تجهیزات ساختمانی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از جمله بهترین تجهیزات برای گرم کردن محیط و صنایع مختلف، جت هیتر و هیتر صنعتی است. هر دو سیستم کاربرد بسیار زیادی در مراکز صنعتی مانند مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و سالن‌های صنعتی بزرگ دارند. در ادامه، مشخصات و مزایای استفاده از این سیستم‌ها معرفی خواهد شد.

جت هیتر

این سیستم‌ها که به جت هیتر موشکی نیز معروف هستند، توانایی گرم کردن دمای محیط را تا 760 درجه سانتی‌گراد دارند. جت هیتر در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلف تولید شده و بهترین وسیله برای گرمایش سالن‌های بزرگ صنعتی و کارگاه‌های ساختمانی محسوب می‌شود. این سیستم گرمایشی قابلیت استفاده با مخزن سوخت و لوله‌کشی گاز را دارد. بنابراین، در مکان‌هایی که امکان استفاده از گاز وجود ندارد، می‌توان با کمک مخزن 100 لیتری سوخت جت هیتر، محیط را گرم کرد. به علاوه، استفاده از جت هیتر باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد. چرا که این دستگاه به تابلوهای برق تمام اتوماتیک برای خاموش و روشن کردن سیستم مجهز بوده و دمای محیط را در سطح ثابتی نگه می‌دارد. جت هیتر موشکی در هر ساعت تنها 10 لیتر بنزین مصرف می‌کند. عملکرد بسیار عالی، تعمیر و نگهداری آسان، مجهز به فیلتر گاز، بدنه فولادی ضد زنگ، جلوگیری از کاهش اکسیژن و مصرف انرژی با کلاس F از دیگر مزایای استفاده از جت هیتر موشکی است.

جت هیتر دو موتوره چیست؟

جت هیتر دو موتوره نیز در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. دو موتوره بودن این دستگاه باعث می‌شود تا اکسیژن موجود در سالن صنعتی کاهش نیافته و هوای کاملاً پاک از بیرون تامین شود. این دستگاه به دلیل آن که قابل اتصال به کانال فلکسی بل است می‌تواند گرما را به صورت استاندارد منتقل نماید. از دیگر ویژگی‌های جت هیتر دوموتوره می‌توان به مجهز بودن به دودکش برای تخلیه گاز ناشی از احتراق، قابلیت کار با سوخت و گازوئیل، ایجاد آلودگی کمتر، مصرف انرژی کم و توانایی تخلیه ذرات ریز اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

هیتر صنعتی

کاربرد هیتر یا بخاری صنعتی در تامین گرمایش مورد نیاز کارگاه‌ها، مرغداری‌ها و سالن‌های صنعتی بسیار گسترده است. این نوع سیستم گرمایشی نیز در مدل و ظرفیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. این دستگاه‌ها هزینه نصب بسیار کمتری نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی داشته و به همین دلیل، طرفداران بیشتری دارد.

هیتر صنعتی با یک فن، گرمای تولید شده را در محیط پخش می‌کند و 20 تا 30 برابر بیشتر از بخاری‌های معمولی توانایی گرمادهی دارد. زمانی که مشعل بخاری روشن می‌شود، حرارت به سمت کوره هدایت شده و سپس توسط لوله به پایان کوره منتقل می‌شود. در نهایت، حرارت مدام افزایش می‌یابد و به وسیله فن به بیرون منتشر می‌شود. البته انتقال حرارت می‌تواند از روش‌های متداولی مانند گرمایش تابشی نیز صورت بگیرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از هیتر صنعتی، قابلیت استفاده از این سیستم با انواع مختلف سوخت و انرژی است. این دستگاه می‌تواند با گاز، نفت، گازوئیل و حتی انرژی برق نیز کار کند. هیترهای صنعتی عملکرد بالا، کنترل آسان و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و هیچگونه آلودگی تولید نمی‌کنند.

با این حال، بسیاری از خریداران در هنگام تهیه چنین سیستمی نگران میزان مصرف برق و هزینه بالای مصرف انرژی آن هستند. خوشبختانه انواع هیترهای صنعتی کم مصرف و بهترین جت هیترهای معمولی و دو موتوره توسط شرکت صنعتی و تولید اخگرتابش قابل تهیه است. تمامی سیستم‌های گرمایشی این مجموعه با دو سال ضمانت قطعات، تعمیر و کالیبراسیون دوره‌ای رایگان و آموزش راهبری و نگهداری به مشتریان عرضه می‌شود. صاحبان مراکز صنعتی و تولیدی می‌توانند برای تهیه سیستم گرمایشی مناسب محیط مورد نظر خود با مشاوران این مجموعه مشورت کرده و در نهایت، بهترین تجهیزات را با آخرین تکنولوژی روز دنیا از اخگرتابش تهیه نمایند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : اخگر تابش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز