راه‌هاي تشويق دانش‌آموزان به نوشتن تکالیف + معرفی بهترین کتاب کمک درسی ششم

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پایه ششم دبستان، یکی از مهم‌ترین پایه‌های ابتدایی است که در آن، معلمین و والدین همواره به دنبال بهترین کتاب کمک درسی ششم و روش‌های ترغیب به مطالعه هستند، تا فرزندشان بتواند تغییر مقطع از ابتدایی به متوسطه را با موفقیت پشت سر بگذارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب کمک درسی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید کتاب کمک درسی ششم یک گزینه مناسب برای پیشبرد تکالیف است اما در کنار آن، راه‌های دیگری هم برای سوق دادن دانش‌اموزان به سمت درس وجود دارد؛

برای فرزند خود برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی برای فرزندان، یکی از راهکار‌هایی است که باعث می‌شود آن‌ها به درستی از زمانشان استفاده کنند. در واقع، علاوه بر بازی و سرگرمی، زمانی هم به درس خواندن اختصاص داده می‌شود که در آن، تمرکز بیشتر و حواس دانش‌آموزان جمع‌تر است. شناسایی و خرید بهترین کتاب کمک درسی ششم هم می‌تواند برای ایجاد تنوع در منابع مطالعاتی موثر باشد.

برنامه‌ریزی را از نگاه دانش‌آموز انجام دهید

برخی از والدین و مشاورین، هنگام برنامه‌ریزی از خود دانش‌اموز نظر نمی‌خواهند. این باعث می‌شود که نوجوان، آن را جدی نگیرد. اما اگر خود فرد، زمان انجام تکالیف یا هر کار دیگر را روی برنامه مشخص کند دیگر بهانه‌ای برای انجام ندادن آن نخواهد داشت. علاوه بر این، باعث می‌شود که فرزند شما مسئولیت‌پذیرتر شود و به کارهایی که قرار گذاشته، پایبند بماند.

راز آسمان پایتخت

انجام دادن تکالیف توسط والدین ممنوع

یکی از اشتباهات بزرگی که والدین مرتکب می‌شوند، این است که خودشان به جای فرزندشان تکالیف مدرسه را انجام می‌دهند. این موضوع نه تنها باعث رشد فرزندان نمی‌شود، بلکه باعث می‌شود آن‌ها از مسئولیت شانه خالی کنند. بهتر است والدین هنگامی که فرزندشان مشغول انجام تکالیف است، از دور هوای او را داشته باشند و در اشکالاتش به او کمک کنند.

تشویق با پاداش

یک خوراکی یا هدیه ساده هنگام انجام تکالیف، می‌تواند انگیزه دانش‌اموزانی که سن کمتری دارند را نسبت به درس خواندن، بیشتر کند. حتی خرید کتاب کمک درسی نیز به تشویق دانش‌آموزان کمک می‌کند. چراکه برخی کتاب‌های کمک‌درسی با نقاشی، شعر و تصاویر می‌توانند برای بسیاری از بچه‌ها جذاب باشند. البته داستان ششم دبستان کمی فرق می‌کند.

کدام کتاب کمک درسی برای ششم دبستان خوب است؟

ششم دبستان، آخرین پایه دبستان و تقریبا می‌توان گفت مهم‌ترین پایه این مقطع است. چراکه در کلاس ششم، دانش‌آموزان آماده ورود به مقطع جدید می‌شوند و باید آموخته‌هایشان را جمع‌بندی کنند. چراکه آزمون ورودی مدارس در پیش است! از این رو خرید کتاب کمک درسی ششم ، کمک می‌کند تا تمام این فرایند کامل طی شود.

کتاب‌های کمک درسی ششم به چندین دسته تقسیم می‌شوند که هرکدام در جایگاه و زمان خود می‌توانند به دانش‌آموزان این پایه کمک کنند؛

کتاب کار، مانند کتاب کار ریاضی ششم خیلی سبز، کتاب‌هایی هستند که دانش‌آموز با استفاده از آن‌ها به تمرین و تکرار بیشتر مطالبی که در مدرسه آموخته‌اند می‌پردازند. پوشش سراسری و خلاصه کتاب درسی، نکات مهم و کاربردی و تمرین‌های موجود در این کتاب‌ها، باعث می‌شود تا با تمرین و تکرار، دانش‌آموزان به تسلط کافی بر روی مباحث دست یابند.

اما نوع دیگری از کتاب‌ها، کتاب‌های هوش و تیزهوشان هستند. این کتاب‌ها مناسب دانش‌آموزان سخت‌کوش و یا آن دسته از دانش‌آموزان است که تصمیم دارند در آزمون‌های مدارس تیزهوشان، المپیاد و… شرکت کنند. سطح علمی این کتاب ها، از کتب درسی این پایه بالاتر بوده و برای آزمون‌های سخت‌تر مناسب است. کتاب آی‌کیو IQ هوش ششم گاج، کتاب تیزهوشان 1001 تست هوش کلامی و ادبی مهروماه، کتاب ساندویچ هوش پایه ششم علامه حلی و بسیاری دیگر از این دست کتاب‌ها به شمار می‌روند که همگی را با تخفیف می‌توان از سایت کتابانه خریداری کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز