راهنمای خرید تیرآهن با ال سی

لست سکند

این روزها خرید اعتباری تیرآهن به روش ال سی و دیگر روش‌های اعتباری با توجه به شرایط اقتصادی کشور، قیمت بالای آهن‌آلات از جمله تیرآهن و همچنین کاهش نقدینگی برای تامین محصولات فولادی در میان صاحبان صنایع بسیار اهمیت پیدا کرده است. خرید تیرآهن با ال سی، یکی از روش‌های مطمئن است که ریسک خرید را برای هر دو طرف خریدار و فروشنده کاهش می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر مشکلات مالی از جمله تامین نقدینگی کافی برای تامین محصولات فولادی و آهن‌آلات یکی از موانع بزرگ بر سر راه فعالان در صنعت و به طور کلی رشد و پیشرفت صنایع گوناگون است؛ از این رو بسترهای خرید اعتباری مانند خرید ال سی تیرآهن به عنوان راهکاری موثر در رفع این مشکلات مورد توجه قرار گرفته است.

این گزارش به بررسی عوامل موثر بر قیمت تیرآهن و راهنمای خرید ال سی تیرآهن ‌پرداخته است.

چرا قیمت تیرآهن بالا می‌رود؟

قیمت تیرآهن به عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی و همچنین یکی از مصالح ضروری در صنایع مختلف و به ویژه صنعت ساخت و ساز بسیار اهمیت دارد؛ چرا که تغییرات قیمت تیرآهن به معنای تغییر هزینه‌های نهایی یک پروژه و قیمت محصول نهایی است. از این رو صاحبان صنایع به طور مداوم به تحلیل و بررسی قیمت تیرآهن برای پیش‌بینی وضعیت بازار می‌پردازند تا تصمیمات صحیح‌تری اتخاذ کنند. برخی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت تیرآهن در ادامه توضیح داده شده است.

عدم تناسب عرضه و تقاضا: یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت برخی از انواع و سایزهای تیرآهن، عدم تولید کافی آن‌ها است. این مسئله موجب می‌شود که تقاضا برای محصول از عرضه بیشتر شود و قیمت آن افزایش پیدا کند.

راز آسمان پایتخت

بالا رفتن قیمت دلار: یکی دیگر از عواملی که مستقیما موجب بالا رفتن قیمت تیرآهن می‌شود، افزایش مداوم قیمت دلار است. اکثر مواد اولیه و برخی از انواع تیرآهن وارداتی بوده و افزایش قیمت دلار موجب بالا رفتن قیمت آن‌ها می‌شود. این مسئله هزینه‌های تولید را نیز افزایش می‌دهد.

افزایش قیمت آهن: افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت مواد اولیه مورد استفاده در تولید تیرآهن و به ویژه قیمت آهن می‌شود و هرچه کیفیت تیرآهن و مواد اولیه بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

افزایش هزینه‌های تولید: عامل دیگری که موجب بالا رفتن قیمت تیرآهن می‌شود، افزایش هزینه‌های تولید آن است. طبیعی است که در شرایط اقتصادی حاضر و افزایش روزافزون قیمت دلار، هزینه‌های حمل و نقل، بنزین و سوخت و حتی دستمزد نیروی انسانی افزایش پیدا کند.

افزایش تورم: عامل موثر بعدی بر افزایش قیمت تیرآهن، سیاست‌های داخلی و خارجی دولتی است که منجر به افزایش تورم می‌شود. افزایش تورم به معنی بالا رفتن هزینه‌های تولید است.

تیرآهن - کاماپرس

خرید تیرآهن با ال سی

افزایش قیمت تیرآهن موجب شده که روش‌های اعتباری از جمله ال سی برای خرید آهن‌آلات با استقبال روبه­رو شود. خرید تیرآهن با ال سی یا همان اعتبار اسنادی به این معنا است که بانک تعهدی به هر دو طرف خریدار و فروشنده می‌دهد تا خریدار کالای موردنظر خود را مطابق پیش فاکتور تحویل گرفته و همچنین فروشنده، هزینه تیرآهن را در موعد مقرر دریافت کند.

مزایای خرید تیرآهن با ال سی

کاهش ریسک خرید: مهم‌ترین مزیت خرید ال سی تیرآهن، کاهش ریسک خرید برای هردو طرف معامله است. این روش موجب اطمینان خریدار نسبت به مقدار، کمیت و استاندارد تیرآهن و همچنین موجب اطمینان فروشنده برای دریافت وجه در موعد مقرر می‌شود.

کنترل صحت مدارک: این روش امکان کنترل صحت مدارک و همچنین کنترل سایر اسناد درباره کیفیت، مقدار و مشخصات فنی کالا با درخواست خریدار توسط بانک عامل را فراهم می‌کند.

کنترل کیفیت: مزیت مهم دیگر خرید ال سی تیرآهن برای مشتری، بازرسی کالاها از دو جهت کمیت و کیفیت و تطابق آن‌ها با پیش‌فاکتور توسط شرکت مورد تایید بانک مرکزی است.

تیرآهن-کاماپرس

مراحل خرید تیرآهن با ال سی

برای خرید تیرآهن با ال سی ابتدا باید به شرکت موردنظر برای خرید درخواست فرستاد و پس از دریافت پیش‌فاکتور، آن را به بانک موردنظر ارائه داد. پس از این مرحله و گشایش اعتبار ال سی، بانک عامل متن حاوی گشایش اعتبار را برای فروشنده ارسال می‌کند. سپس کالای موردنظر توسط شرکت مورد تایید بانک مرکزی بررسی شده و در صورت تایید، بار برای مشتری ارسال می‌شود. در نهایت بانک فروشنده مدارک لازم را برای بانک خریدار ارسال می‌کند.

خرید ال سی تیرآهن از «آیرومارت»

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری «آیرومارت» بیش از سه دهه است که در حوزه آهن آلات فعالیت دارد و طی سال‌های اخیر، زمینه خرید آنلاین محصولاتی چون میلگرد، تیرآهن، لوله، پروفیل و سایر مقاطع فولادی را فراهم کرده است. از جمله خدمات ویژه این مجموعه می‌توان به تامین مقاطع فولادی متنوع، ارائه قیمت رقابتی و ارسال فوری بار به سراسر کشور اشاره کرد.

متقاضیان برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن و همچنین خرید تیرآهن با ال سی تنها کافی است به وبسایت آیرومارت به آدرس https://www.iromart.com مراجعه کنند و ضمن مشاهده خدمات، از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ با کارشناسان این مجموعه در تماس باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز