راهنمای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

ویزای کانادا-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کانادا یکی از 10 مقصد اول مهاجران ایرانی است که درصد بالایی از آنها را دانشجویان و مهاجران تحصیلی تشکیل می‌دهد. برخی از افراد با ویزای توریستی به این کشور سفر کرده و سپس به تحصیل در این کشور و دریافت ویزای تحصیلی علاقه‌مند می‌شوند. برخی افراد نیز ممکن است ابتدا برای آشنا شدن با کانادا به این کشور سفر کرده و سپس تصمیم خود برای مهاجرت تحصیلی را بگیرند.

در چنین شرایطی نیاز است که فرد ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی تغییر دهد.

در ادامه کاماپرس به بررسی امکان تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا و شرایط آن می‌پردازد.

شیوه تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی

اعتبار ویزای توریستی کانادا 6 ماهه است، به همین دلیل افرادی که با ویزای توریستی وارد این کشور می‌شوند، می‌توانند تنها در دوره‌های کوتاه‌مدت 6 ماهه یا کوتاه‌تر شرکت کنند. چنانچه فردی بخواهد در دوره بلند مدت‌تری شرکت کند و در دانشگاه یا کالج تحصیل کند، باید ویزای تحصیلی دریافت کند.

امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی وجود دارد. در چنین شرایطی فرد باید زمانی که رد خاک کانادا است، روند پذیرش گرفتن از دانشگاه و دریافت ویزا را انجام دهد. در واقع این روند باید از ابتدا همانند هر متقاضی که از داخل ایران است، طی شود. زمانی که فرد داخل کانادا است می‌تواند درخواست برای تحصیل را به کالج‌های یا دانشگاه‌های این کشور ارسال کند. زمانی که فرد با ویزای 6 ماهه در کانادا اقامت دارد، باید اقدام به گذراندن دوره‌های زبان برای مقاصد آکادمیک یا همان EAP و گرفتن مدرک آن کند.

راز آسمان پایتخت

با دارا بودن مدرک زبان و سایر مدارک، فرد می‌تواند درخواست خود را به دانشگاه‌ها یا کالج‌های مختلف ارسال کند. چنانچه دانشگاهی متقاضی را پذیرش کند، فرد می‌تواند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند. برای این کار فرد باید با همراه داشتن نامه پذیرش خود به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا مراجعه کند.

ویزای توریستی-کاماپرس

برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی چه مدارکی لازم است؟

در گام اول فرد باید مدارک مربوط به مهارت در زبان انگلیسی را ارائه کند. دانشگاه‌ها معمولا نمره آیلتس 6/5 و گاهش 6 به بالا را درخواست می‌کنند. همچنین متقاضی باید در دوره 6 ماهه حضور در کانادا در دوره زبان آکادمیک شرکت کرده و مدرک آن را دریافت کند، سپس دوره پیش نیاز زبان را بگذراند.

مدارکی که برای دریافت پذیرش از دانشگاه یا کالج لازم است، بر اساس هر مرکز آموزشی متفاوت است. با این حال برخی مدارک همانند مدارک تحصیلی قبلی و زیرنمرات ترجمه شده،  مدارک شناسایی، انگیزه نامه تحصیلی و … برای پذیرش در دانشگاه لازم هستند.

برای اخذ ویزای تحصیلی نامه پذیرش دانشگاه یا کالجی که شماره دی‌ال‌آی دارد، استادی پلن، مدارک شناسایی و گواهی عدم سوءپیشینه ضروری است. نکته مهم درباره تبدیل ویزای توریستی به مهاجرتی این است که متقاضی باید حتما از داخل خاک کانادا درخواست دهد. چنانچه فرد قصد تحصیل بدون کمک هزینه تحصیلی را داشته باشد، باید گواهی تمکن مالی ارائه کند. این عدد برابر با 10 هزار دلار به اضافه هزینه شهریه یک سال است.

ویزای تحصیل-کاماپرس

مزایا و چالش‌های تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

مزیت اصلی تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی، صرفه‌جویی در وقت است. بررسی درخواست ویزای افرادی که در داخل خاک کانادا هستند، سریع‌تر انجام می‌شود. به علاوه فرد فرایند طولانی ارسال مدارک را طی نمی‌کند. با داشتن ویزای تحصیلی کانادا امکان کار کردن تا 20 ساعت در هفته برای مهاجر فراهم می‌شود. به علاوه امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده هم وجود دارد. در بسیاری از مواقع خانواده فرد نیز اجازه کار و تحصیل دارند.

یکی از چالش‌های پیش رو برای تبدیل ویزا، تمام کردن فرایند پذیرش دانشگاه و ویزا طی 6 ماه مهلت است. موضوع دیگر اهمیت سطح زبان انگلیسی است. برای تبدیل ویزا علاوه بر داشتن مدارک زبان آیلتس و تافل، فرد باید دوره‌های زبان پیش نیاز را در کانادا بگذارند و این دوره‌ها نیاز به پرداخت هزینه دارند.

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی را به سازمان مهاجرتی پیشرو بسپارید

سازمان مهاجرتی پیشرو ارائه دهنده خدمات مهاجرتی است که خدمات مربوط به تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی را ارائه می‌کند. تخصص اصلی این موسسه در امر انواع مهاجرت به کانادا است. موسسه مهاجرتی پیشرو امور مربوط به اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزا را به متقاضیان ارائه کرده و ساده‌ترین و درست‌ترین راه مهاجرت را برای هر فرد انتخاب می‌کنند. به‌علاوه ثبت شرکت در کانادا دیگر خدمت این موسسه است. کارشناسان این مجموعه به‌صورت رایگان و غیرحضوری آماده ارائه مشاوره به مراجعان هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : پیشرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز