راهنمایی مطالعه دروس دوران ابتدایی + معرفی بهترین کتاب کمک درسی سوم دبستان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مقطع دبستان، یکی از مقاطع حساس در دوران تحصیل است که اهمیت آن از اهمیت دوران کنکور کمتر نیست.

به گزارش کاماپرس به نقل از کتابانه، دانش‌آموزان ابتدایی تازه به مدرسه وارد شده و هنوز سردرگم هستند. آن‌ها شیوه درس خواندن را نمی‌شناسند. از این رو، معلمین و والدین مسئولیت سنگین‌تری دارند تا مسیر درست پیشرفت و یادگیری را به دانش‌آموزان نشان دهند. در ادامه این مطلب، به چند راهکار برای هموارتر کردن مسیر تحصیل در دوران ابتدایی، پرداخته می‌شود؛

یادگیری همراه با بازی و سرگرمی

یکی از راهکارهایی که به معلمان ابتدایی خصوصا در پایه‌های اول تا سوم توصیه می‌شود، آموزش همراه با کمک شعر و تصویر است.

از آنجا که حافظه تصویری کودکان، اهمیت دارد، ترسیم حروف و اعداد به آن‌ها کمک می‌کند تا مطالب به خوبی در ذهنشان باقی بماند. پس بهتر است مطالب آموزشی در این دوره با استفاده از بازی و سرگرمی به دانش آموزان آموزش داده شوند.

یادگیری مطالب در کلاس درس

حجم مطالب در پایه‌های ابتدایی به مرور بیشتر و سنگین‌تر می‌شود. هر چند در کلاس ابتدایی اغلب یادگیری مطالب با بازی و شعر همراه است؛ اما باید به کودکان این نکته را آموزش داد که برقراری نظم در کلاس اهمیت بسیار بالایی دارد.

راز آسمان پایتخت

در پایه‌های ابتدایی کافی است دانش آموزان مطالب درسی را در کلاس به‌طورکامل بیاموزند و در خانه یک دور مطالب را مطالعه و مرور کنند. مثلا خرید کتاب کمک آموزشی سوم دبستان کمک می‌کند تا کلاس سومی‌ها در خانه به تثبیت مطالب آموزشی کلاس، بپردازند.

برنامه‌ریزی به کمک والدین و معلم

دانش‌آموزان دبستانی، چندان با مفاهیم برنامه‌ریزی کاربردی و واقع‌بینانه آشنا نیستند. آن‌ها گاهی افکار بلندپروازانه دارند و گاهی برنامه‌ریزی را جدی نمی‌گیرند. از این رو، والدین باید راه درست برنامه ریزی را به آن‌ها آموزش دهند و تا تسلط کافی آن‌ها بر برنامه ریزی، یک برنامه استاندارد برای آن‌ها درنظر بگیرند.

خرید کتاب‌های کمک درسی دوره ابتدایی

همانطور که اشاره شد، آنچه به تثبیت مطالب کمک می‌کند، استفاده از کتاب کمک درسی است. مثلا درس ریاضی آن هم در پایه سوم دبستان، تنها با سرگرمی در کلاس و خواندن یادگرفته نمی شود.

بخش زیادی از یادگیری ریاضی تمرین حل کردن است. روش های ریاضی را باید درک کرد. از این رو در ادامه بهترین کتاب کار ریاضی سوم دبستان معرفی خواهد شد.

کتاب کمک درسی کودکان-کاماپرس

کتاب کار ریاضی سوم دبستان خیلی سبز

در کتاب کار ریاضی سوم دبستان از انتشارات خیلی سبز، تمامی سرفصل‌ها پوشش داده شده‌اند.

هر بخش با درس‌نامه‌ای کاربردی و خلاصه آغاز شده و در ادامه برای تمرین و تکرار بیشتر و به‌دست‌آوردن تسلط، انواع سؤالات تستی، تشریحی، درست و غلط، جای خالی، تکمیل جدول، سؤالات مفهومی و نمونه سؤالات امتحانی به‌صورت طبقه‌بندی شده بر اساس سطح دشواری آمده است.

علاوه بر این، در انتهای هر فصل، سؤالات تستی مخصوص دانش‌آموزان پرتلاش ارائه شده است.

کتاب کارپوچینو ریاضی سوم دبستان گاج

در کتاب کار پوچینو ریاضی سوم دبستان، نکات به‌صورت درس‌نامه ارائه شده و در ادامه برای تمرین و تسلط بیشتر دانش‌آموزان این پایه، انواع سؤالات طبقه‌بندی شده تستی، درست یا غلط، جای خالی، سؤالات مفهومی، انتخاب کنید، سؤالات تشریحی، تکمیل جدول و همچنین نمونه سؤالات امتحانات نوبت اول و دوم آمده است.

کتاب شاهکار ریاضی سوم دبستان کلاغ سپید

کتاب شاهکار ریاضی سوم دبستان کلاغ سفید، توسط انتشارات کلاغ سپید و برای آماده‌سازی دانش‌آموزان این مقطع برای امتحانات مدرسه به چاپ است.

چینش پوشش مطالب در کتاب شاهکار ریاضی سوم دبستان کلاغ سفید به‌صورت درس به درس است. درس‌نامه، نکات، توضیحات، تمرین‌های طبقه‌بندی شده از آسان به دشوار و آزمون‌های خودسنجی برای مرور و جمع‌بندی در این کتاب ارائه شده‌اند.

کتاب کار و تمرین ریاضی سوم دبستان منتشران

این کتاب شامل درس‌نامه‌ای خلاصه و کاربردی در ابتدای هر قسمت است که پوششی سراسری بر روی تمام مباحث کتاب دارد و پس از آن، انواع مختلف سؤال‌های طبقه‌بندی‌شده تستی، تشریحی، مفهومی، درست و غلط، جای خالی، تکمیل جدول و نمونه سؤالات امتحانی قرار گرفته است.

در آخر هر فصل هم، سؤالات تستی برای دانش‌آموزان سخت‌کوش در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : کتابانه
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز