همه آنچه باید برای خرید دوربین مداربسته پلاک خوان بدانید

یکی از ابزارهای امنیت محیط زندگی و کار، دوربین‌های مداربسته است که با آن می‌توان جزئیات اطراف را بهتر درک کرد و متوجه موارد غیرعادی شد. این دوربین‌ها که وظیفه‌شان نظارت بر اماکن داخلی و خارجی است، انواع مختلفی دارند. اولین دوربین‌های مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال ۱۹۱۳ نمایش داده شد و مخترعش یک مهندس آلمانی به نام والتر بروش است.

به گزارش کاماپرس، همراه با پیشرفت تکنولوژی، در ساخت دوربین‌های مداربسته نیز، تغییراتی صورت گرفته و امروزه انواع مختلف آن برای کابردهای گوناگون به بازار عرضه می‌شود. ثبت اطلاعات مربوط به ورود و خروج و کنترل خودروها، یکی از این کاربردهاست. پارکینگ‌های عمومی مانند پارکینگ ادارات، بیمارستان‌ها، محیط‌های‌تفریحی، جاده‌ها و … می‌توانند با نصب دوربین‌های مداربسته از ساعت تاریخ تردد، رنگ خودرو، اطلاعات پلاک‌ها و … مطلع شوند.

شرایط نصب دوربین پلاک خوان

برای نصب دوربین پلاک خوان باید به موارد مختلفی دقت داشت. به عنوان مثال فاصله دوربین تا سوژه، زاویه قرارگیری دوربین، شرایط نوری و قابلیت ضروری دوربینHLC، سرعت شاتر، رزولوشن بالا، فریم ریت از شرایط مهم برای نصب دوربین پلاک خوان است.

تامین نور محیط با شرط عدم ممانعت، بهترین حالت برای پلاک خوانی است. اگر در محیط هرگونه منبع نوری مانند چراغ اتومبیل باشد، با تعادل نورهای اضافی، پلاک به صورت واضح نشان داده می‌شود. البته گاهی نصب دوربین‌های معمولی نیز این نیاز را رفع می‌کند و نیازی به دوربین پیشرفته‌تر نیست.

راز آسمان پایتخت

ویژگی‌های دوربین پلاک خوان داهوا

یکی از برندهای دوربین‌های پلاک خوان موجود در بازار، داهوا است. این دوربین‌ها امکاناتی نظیر تشخیص، اسکن و شناسایی پلاک است. از دوربین‌های شناخته شده دراین صنعت، دوربین  ITC-237 است که تصویر را با رزولوشن 2MP ارائه می‌دهد. محدوده پلاک توسط لنز دوربین، زوم می‌شود و فرآیند پلاک‌خوانی راسرعت می‌بخشد.

درب ورودی پارکینگ یا راهبند بر مبنای تعیین لیست‌های سفید و سیاه انجام می‌شود. با قرار دادن پلاک‌های سفید به عنوان پلاک‌های مجاز، و پلاک‌های غیرمجاز در لیست سیاه تشخیص دوربین راحت‌تر انجام  می‌گیرد و اعلانات از طریق خروجی آلارم دوربین داده می‌شود یا اجازه ورود به پارکینگ داده نمی‌شود. این دوربین برای مراجع قضایی نیز، جهت گزارش‌گیری دقیق و سریع مناسب است.

دوربین مداربسته پلاک‌خوان داهوا، امکاناتی مانند مقاوم بودن در برابر گردوغبار،رطوبت، باران و … دارد. همچنین برای پروژه‌هایی که نیاز به کنترل دقیق تردد خودروها دارند، یک انتخاب خوب است. حافظه داخلی این دوربین ۶۴ گیگا بایت است.

شرکت‌های مختلفی محصولات داهوا را به فروش می‌رسانند. یکی از این مجموعه‌ها، فراگستر الکترونیک است که تمامی این محصولات را با گارانتی ۲۵ ماهه برای عرضه به مشتریان به فروش می‌رساند. جهت سفارش این محصول می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

مرتبط با : فراگسترالکترونیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز