دلار ۱۵ هزار تومانی؛ خیال یا واقعیت؟!

قیمت دلار در بازار داخلی تا ساعت 14 امروز، 25 هزار و 321 تومان بوده که نسبت به دیروز 0/34 درصد بالا رفت. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 247 تومان افزایش پیدا کرده و به سطح قیمتی 29 هزار و 844 تومانی رسید.

به گزارش کاماپرس، امسال یکی از سال‌های سرنوشت ساز برای بازار دلار و شرایط اقتصادی خواهد بود. از آن جا که رویدادهای متفاوتی از جمله توافق برجام، ثبات اقتصادی حاصل از کمرنگ شدن کرونا، تغییرات اقتصاد سیاسی کشور با دولت جدید، آزاد سازی منابع بلوکه شده، پیش بینی‌های جهانی مبنی بر افزایش رشد اقتصادی ایران و … تعیین تکلیف خواهند شد.

در خصوص برجام برخی کارشناسان معتقدند که این موضوع قبل از ورود به دولت سیزدهم به سرانجام می‌رسد و احتمالا قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. بنابراین لغو تحریم‌ها و خروج ایران از لیست سیاه اف.ای.تی.اف نیز بر نرخ دلار موثر خواهد بود. به نظر گروه دیگری از کارشناسان، اگر منابع ارزی بلوکه شده ایران آزاد شود، دسترسی موقت به نرخ ۱۵ هزار تومان برای دلار غیر ممکن نیست.

راز آسمان پایتخت

نرخ پوند هم نسبت به روز قبل، 123 تومان رشد کرده و 35 هزار و 476 تومان شد. قیمت درهم نیز با 24 تومان افزایش، به سطح 6 هزار و 894 تومانی رسید. همچنین نرخ لیر 2 هزار و 920 تومان اعلام شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز