دلار در شیب نزولی قرار گرفت/ دلار‌آزاد کانال 29 هزار تومانی را از دست می دهد؟

لست سکند

امروز شنبه 12 مهرماه 1399 قیمت دلار در بازار غیررسمی ارز در شیب نزولی قرار گرفت و از آستانه 30 هزار تومان عقب نشست.

به گزارش کاماپرس، عقب نشینی دلار در معاملات بازار غیررسمی ارز از معاملات پشت خطی دیروز آغاز شده بود و امروز نیز با وجود آن که معامله گران و واسطه های این بازار تلاش می کنند ریسک حفظ دلار را برای سرمایه گذارانی که در روزهای اخیر ریال خود را با اسکناس آمریکایی عوض کرده اند، کم جلوه دهند اما هر خبر و شایعه ای که از سلامتی ترامپ منتشر می شود این ظرفیت را دارد که در بازار تبدیل به یک موج کاهشی شود.

آخرین خبری که تا لحظه این خبر – حدود ساعت 12 و 30 دقیقه شنبه 12 مهرماه 1399 – از وضعیت ترامپ منتشر شده حکایت از آن دارد که وی به بیمارستان منتقل شده و طبق برخی گزارش ها به سختی نفس می کشد. شاید ترامپ تعجب کند اگر بداند بسیاری از دلالان بازار ارز ایران نیز اکنون به سختی نفس می کشند!

فعلا معامله‌گران بازار ارز باید گوش به زنگ اخبار سلامتی ترامپ باشند و به نوسان دلاری که نبض قیمت آن با نبض رئیس جمهور غیرعادی آمریکا می زند، چشم بدوزند.

ناگفته نماند امروز بورس هم مثبت بود که سیگنال کاهشی برای دلار به شمار می رود.

راز آسمان پایتخت

دلار صرافی 1000 تومان زیر قیمت دلار آزاد

بنا به اعلام دنیای اقتصاد قیمت دلار امروز به ۲۹,۶۵۰ (بیست و نه هزار و ششصد و پنجاه) تومان رسیده است که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۸۵ درصدی نشان می دهد.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 28 هزار و 650 تومان و قیمت خرید دلار نیز 28 هزار و 550 تومان درج شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

یورو افزایشی شد

یورو نیز امروز در بازار آزاد ارز با افزایش همراه شد و از ۳۵,۰۰۶ (سی و پنج هزار و شش ) تومان به ۳۵,۰۰۹ (سی و پنج هزار و نه ) تومان رسید. قیمت فروش یورو توسط بازارساز در صرافی های بانکی با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 33 هزار و 600 تومان و قیمت خرید یورو 33 هزار و 500 تومان تعیین شده است.

شایان ذکر است لیر ترکیه امروز با کاهش ۱.۵۶ درصدی، از ۳,۹۰۵ (سه هزار و نهصد و پنج ) تومان به ۳,۸۴۵ (سه هزار و هشتصد و چهل و پنج ) تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز