سقوط دلار 30 هزار تومانی ؛ آیا ریزش نزدیک است؟

لست سکند

دلار در معاملات هفته گذشته به اوج قله قیمت خود رسید اما روز جمعه علائم جدی از کاهش قیمت این ارز نیز به چشم خورد که احتمال سقوط آن را جدی تر کرده است.

به گزارش کاماپرس، ابتلای ترامپ به کرونا شوک تازه ای به بازار غیررسمی ارز کشور وارد کرده است به گونه ای که دلار در معاملات پشت خطی دیروز – جمعه 11 مهرماه 99- کاهش قابل توجهی را تجربه کرد. اگر ترامپ به نوع شدید کرونا مبتلا شود فشار روانی که اظهارات شخص وی برای بازار ارز کشور ایجاد می کند حداقل تا چند روز کاهش می یابد. از سوی دیگر بهبود نسبی وضعیت بورس و بروز علائمی از بازگشت تعادل به این بازار می تواند سرمایه گذاران را از بازار ارز – که اکنون با قیمت بالای دلار و بیماری ترامپ ریسک آن افزایش یافته – به بازار بورس هدایت کند که این امر خود کاهش قیمت دلار را به دنبال خواهد داشت.

این تحولات گمانه زنی هایی در باره نزدیک بودن ریزش دلار ایجاد کرده است. دنیای اقتصاد در گزارش امروز خودر با عنوان استارت تغییر روند قیمت سکه و دلار در این باره نوشته است:قسمتی از ریزش قیمت دلار  در معاملات پشت خطی روز جمعه هیجانی بود و ممکن است این روند در روز شنبه ادامه پیدا نکند. در واقع وقتی خبر رسید ترامپ به کرونا مبتلا شده، قیمت دلار حتی تا ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان هم افت کرد، ولی خبر اینکه او هیچ علائم حادی از کرونا را از خود نشان نداده است، موجب شد که بار دیگر خریدهای دلار بیشتر شود و عمده معاملات بالای ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان رقم بخورد.

نگاه معامله‌گران دلار به کرونای ترامپ و رفتار بانک مرکزی

راز آسمان پایتخت

این مسائل موجب می‌شود که اخبار روزهای آینده کاخ سفید و وضعیت سلامتی ترامپ از اهمیت زیادی برای معامله‌گران برخوردار باشد. چنانچه بیماری ترامپ تشدید شود، این تصور را برای معامله‌گران ایجاد خواهد کرد که او برای پیروزی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری و ماندن در کاخ سفید، مشکلات بیشتری را پیش رو خواهد داشت. برای معامله‌گران بازار داخلی پیروزی «بایدن» به آن معناست که حداقل در کوتاه‌مدت ممکن است فشارهای تحریمی روی ایران کاهش پیدا کند.

بر اساس این گزارش موضوع دیگری که بر نرخ‌دلار در هفته جاری تاثیر فراوانی دارد رفتار بازارساز ارزی است. پرسش اصلی این است که آیا مرز ۳۰ هزار تومانی برای بازارساز یک خط قرمز است و در این مرز به خریداران دلار با عرضه زیاد حمله خواهد کرد؟ اگر چنین اتفاقی رخ دهد، فارغ از هر اتفاق دیگری، احتمال افت قیمت‌ها بسیار بالا می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “سقوط دلار 30 هزار تومانی ؛ آیا ریزش نزدیک است؟

  1. علیرضا 876 گفته:

    تاوقتی که در کشور ما این دلال بازی ها و واطسه بازی ها و شلختگی دولت در کسری بودجه وسیاست های اقتصاد ناپایدار باشد -تاوقتی که قیمت ارز در کشور چند نرخی باشد – این بازار مکاره به سامان نمی رسد – یعنی درواقع امروز خیاط خودش هم در کوزه افتاده است – در بیشتر کشورها فقط توریست ها دلار چنج می کنند – اما در ایران همه می خواهند صرافی باز کنند .دلار از یک کالای واطه ای یه اصل مالا تبدیل شده است -بیش از 100 میلیارد دلار کاغذی بین مردم وجود دارد و این یعنی فاجعه ؟ در اروچا هم فقط قاچاق چی ها وخلاف کاران اینطوری ارز جابه جا می کنند .

  2. علیرضا 876 گفته:

    تاوقتی که در کشور ما این دلال بازی ها و واسطه بازی ها و شلختگی دولت در کسری بودجه وسیاست های اقتصاد ناپایدار باشد -تاوقتی که قیمت ارز در کشور چند نرخی باشد – این بازار مکاره به سامان نمی رسد – یعنی درواقع امروز خیاط خودش هم در کوزه افتاده است – در بیشتر کشورها فقط توریست ها دلار چنج می کنند – اما در ایران همه می خواهند صرافی باز کنند .دلار از یک کالای واسطه ای یه اصل کالا هدف تبدیل شده است -بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار وارز کاغذی بین مردم وجود دارد و این یعنی فاجعه ؟ در اروپا هم فقط قاچاق چی ها وخلاف کاران اینطوری ارز جابه جا می کنند .دولت برای جذب ونگهداری ارز مورد اعتماد مردم نیست – چون موقع تحویل ارز به پایین ترین قیمت ارز را از مردم برمی دارد در حالیکه دولت می تواند تا سقف مثلا 50 هزار دلار قیمت ارز را برای مردم تضمین کند و این بساط چهارراه استانبول تهران وشهرهای دیگر را جمع کند ؟ الان بازار ارز ایران با بازار ارز کشورهای اشغال شده مثل عراق وافغانستان هیچ فرقی ندارد و این عمق فاجعه وشرمندگی است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز