دستگاه اکسیژن ساز بخریم یا کپسول اکسیژن؟

دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن-کاماپرس

کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز از جمله مهم‌ترین تجهیزات پزشکی در درمان بیماری‌های تنفسی و ریوی محسوب می‌شود. این دو دستگاه ضمن کمک به دریافت اکسیژن اضافی توسط بیمار، ویژگی‌ها و مزایای دیگری هم دارند.

به گزارش کاماپرس، اکسیژن از حیاتی‌ترین عناصر موجود روی زمین است که ادامه زندگی انسان‌ها به آن وابسته است؛ از این رو خرید دستگاه اکسیژن ساز یا خرید کپسول اکسیژن برای بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی که سطح اکسیژن خون پایین‌تری نسبت به حالت نرمال دارند، ضروری است. از جمله این بیماران می‌توان به افراد دارای نارسایی‌های ریوی مانند COPD و ILD اشاره کرد؛ با این حال، خرید یکی از این دو دستگاه نیازمند آشنایی با ویژگی‌ها و نحوه کارکرد هرکدام است.

در این گزارش به ارائه راهنمای خرید این دو دستگاه و تفاوت‌های آن‌ها ‌پرداخته شده است.

کپسول اکسیژن چیست؟

کپسول اکسیژن، یک کپسول آهنی حاوی اکسیژن است. این دستگاه به‌عنوان اکسیژن کمکی در زمان کاهش سطح اکسیژن خون، آن را به سطح مناسب و نرمال می‎رساند. این دستگاه در دو نوع ثابت و قابل حمل برای درمان بیماران مبتلا به تنگی نفس طراحی شده است. از نظر حجم، کپسول اکسیژن در انواع 10 لیتری برای بیمارستان‌ها و سایزهای سه و هشت لیتر برای مصارف خانگی موجود است.

دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

دستگاه اکسیژن به صورت پیوسته حجم بالایی از اکسیژن را تولید می­کند و در اختیار بیمار قرار می‌دهد. در واقع این دستگاه با برخورداری از قابلیت تنظیم فشار، اکسیژن موجود در هوای اطراف را گرفته و تا حدود 20 درصد غلیظ‌تر می‌کند که برای تنفس بیمار مناسب است. این دستگاه‌ها نیز در دو نوع ثابت و قابل حمل در سایزهای 3، 5، 8 و 10 لیتر طراحی و تولید می‌شود.

دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن-کاماپرس

تفاوت کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز

آشنایی با تفاوت‌های دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن، پیش از خرید بسیار اهمیت دارد. برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها در ادامه بررسی شده است.

روش تامین اکسیژن: کپسول‌های اکسیژن حاوی مقدار محدود و مشخصی اکسیژن بوده که پس از مدتی تمام شده و کپسول باید مجددا پر یا تعویض شود. از طرفی اکسیژن سازها با دریافت هوای محیط و فیلتر آن‌ها، به صورت پیوسته اکسیژن مناسب برای تنفس بیمار را تامین می‌کنند.

تهویه هوا: دستگاه اکسیژن ساز ضمن تامین اکسیژن موردنیاز بیمار، با فیلتر هوای اطراف و تصفیه آن برای تامین اکسیژن، مانند یک دستگاه تهویه هوا عمل می‌کند.

میزان مصرف اکسیژن: میزان مصرف اکسیژن این دو دستگاه از تفاوت‌های مهم آن‌ها محسوب می‌شود؛ به‌طوری که کپسول اکسیژن، اکسیژن را به صورت یک جریان پیوسته به بیمار منتقل می‌کند و دستگاه‌ اکسیژن ساز، این کار را به شکل دوز ضربانی انجام می‌دهد.

قیمت دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن

قیمت هر یک از دستگاه‌های اکسیژن ساز و کسپول اکسیژن با توجه به ویژگی‌های آن‌ها از جمله ابعاد و اندازه، قابل حمل یا ثابت بودن، برند سازنده، فروشگاهی که از آن خریداری می‌کنید و بسیاری موارد دیگر متغیر است، اما به طور کلی قیمت خرید یک دستگاه اکسیژن ساز با هزینه خرید کپسول اکسیژن به علاوه هزینه‌های هربار شارژ مجدد آن برابری می‌کند.

نکات مهم در هنگام خرید کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز

خرید دستگاه اکسیژن ساز و خرید کپسول اکسیژن به‌واسطه نقش موثر آن‌ها در سلامت افراد باید با دقت بالا صورت گیرد. نکات مهم برای خرید هر یک از این دو دستگاه در ادامه آمده است.

دستگاه اکسیژن ساز: مهم‌ترین مواردی که در خرید دستگاه اکسیژن ساز باید در نظر داشته باشید، شامل بررسی ظرفیت تولید اکسیژن، ابعاد و اندازه دستگاه و تناسب آن با نوع بیماری و فضا، طول عمر باتری دستگاه و برخورداری از لوازم جانبی مانند فیلتر، مرطوب ساز، لوله اکسیژن و امثال آن است.

کپسول اکسیژن: ویژگی‌های موردنیاز برای خرید کپسول اکسیژن باکیفیت شامل حجم کپسول، وزن و ابعاد کپسول، فشارسنج، شیر تنظیم کننده خودکار، جریان­سنج، پیچ کنترل، شیشه آب مقطر، ایمنی دستگاه و نظایر آن است.

دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن-کاماپرس

خرید بهترین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن از “توانی نو”

توانی نو به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی فعال و معتبر در زمینه عرضه انواع تجهیزات پزشکی، درمانی و مصرفی فعالیت می­کند. این مجموعه با برخورداری از انواع کالاهای درمانی و مراقبتی از جمله دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن با بهترین کیفیت و قیمت مناسب، خدمات ویژه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌کند.

از خدمات ویژه توانی نو می‌توان به ارائه روش‌های متنوع برای پرداخت، ارسال رایگان خریدهای بالای 500 هزار تومان، ضمانت اصالت و کیفیت کالا، مشاوره تخصصی خرید، پخش عمده و پشتیبانی اشاره کرد.

با خرید از این مجموعه می‌توان محصول موردنظر را از میان طیف گسترده‌ای از محصولات درمانی، مصرفی و بهداشتی انتخاب کرده و در سریع‌ترین زمان تحویل گرفت.

انتهای پیام

مرتبط با : توانی نو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز