درهای آلمان به روی مهاجران باز می‌شود؟ شانسن کارته چیست؟

شانسن کارته شرایطی ایجاد کرده که مهاجران بتوانند در آلمان به جستجوی کار یا کارآموزی بپردازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مهاجرت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آلمان قصد دارد کارت اقامت فرصت شغلی را، که شانسن کارته نام دارد، به مهاجران اعطا کرده تا با این روش با کمبود نیروی کار مقابله کند.

سهمیه این نوع کارت سالانه مشخص خواهد شد؛ این تعداد بر اساس نیاز صنایع این کشور بوده، به مهاجران ماهر داده می‌شود و دارای سیستم امتیازدهی است.

شرایط متقاضیان دریافت شانسن کارته

متقاضیان دریافت شانسن کارته باید شرایطی همچون مدرک تحصیلی یا آموزش حرفه‌ای به رسمیت شناخته شده در آلمان، حداقل سه سال سابقه کار در رشته مربوطه، سن کمتر از 35 سال همچنین آشنایی مقدماتی با زبان آلمانی یا سابقه اقامت در این کشور را داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

این طرح که قرار است به زودی اجرا شود، بخشی از طرح هوبرتوس هایل، وزیرکار آلمان محسوب می‌شود که در راستای جبران کمبود نیروی کار در بخش‌های مختلف آلمان پیشنهاد شده و قرار است در پاییز سال میلادی جاری ارائه شود.

با شانسن کارته داوطلبان مهاجرت می‌توانند به جای درخواست از خارج از این کشور، با سفر به آلمان کارآموز شوند یا به جستجوی کار بپردازند. البته متقاضیان باید توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود را طی مدت اقامت در آلمان ثابت کنند.

در حال حاضر بیشتر شهروندان غیراتحادیه اروپا که قصد مهاجرت به آلمان را دارند، باید یک پیشنهاد کار داشته باشند. احتمال دارد که شانسن کارته شرایط صدور ویزا آلمان را برای افرادی که به دنبال کار در این کشور هستند، سرعت بخشد.

اتباع‌ کشورهایی که با آلمان توافقنامه سفر بدون ویزا طی مدت زمان 90 روزه دارند، مجاز به اشتغال کوتاه مدت در این کشور هستند.

پیش از این آلمان در زمان صدراعظمی آنگلا مرکل شرایط صدور ویزا و کاریابی برای مهاجران را آسان کرده بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز