درباره اصول برگزاری وبینار چه می‌دانید؟

لست سکند

این روزها وبینارهای زیادی در حال برگزاری است و بسیاری از کسب و کارها به این شکل از شیوه اجرای کلاس­‌های آموزشی و فعالیت­‌هایشان روی آورده‌­اند. با اینکه کلاس آنلاین و وبینار هر دو روشی آنلاین برای جذب کاربران هستند اما تفاو‌ت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. فرق اصلی بین وبینار و کلاس آنلاین در استفاده و عملکرد مربوط به مشارکت دانشجو و تعداد آنها است. وبینارها می‌توانند به شکل­‌های مختلف و نه صرفا آموزشی تشکیل شوند. در حالیکه کلاس­‌های آنلاین فقط برای آموزش و تعداد به خصوصی از افراد است. وبینارها معمولا برای تشکیل جلسات کاری، همایش­‌ها، سخنرانی‌­ها و سمینارها استفاده می‌­شوند.

به گزارش کاماپرس، برگزاری وبینارها درگروی شناخت و اطلاع کافی در خصوص چگونگی شرکت در آن یا حتی برگزار کردن وبینار است.

از تله سمینار تا تشکیل وبینار

در ابتدا که کنفرانس­‌ها به صورت تله سمینار برگزار می‌­شد، تنها امکان برقراری صوتی با خط­‌های مجهز به سیستم کنفرانس فراهم بود. در ادامه این فرآیند برگزارکنندگان تصمیم گرفتند ارائه تصویری را نیز به آن اضافه کنند، تا نیاز مخاطبان رفع شود. با همین فرض ایده تشکیل وبینار شکل گرفت و کاربران توانستند به صورت صوتی و تصویری با عوامل برگزارکننده ارتباط برقرار کنند.

وبینارها در بسیاری از اوقات، نقش کمک­‌کننده‌ای در بهتر دیده ­شدن افراد در کسب و کارشان دارد، به همین خاطر اکثر آنها با هدف تجاری شکل می­‌گیرند؛ چراکه با برگزاری وبینار افراد بیشتری با شرکت و نوع فعالیت آنها آشنا می­‌شوند.

راز آسمان پایتخت

برای برگزاری وبینار افراد نیاز به آشنایی با یک سری نرم افزار نظیر بیگ­‌بلو‌باتن، اسکای روم، ادوبی کانکت و … دارند. با وارد شدن به این برنامه‌­ها و انتخاب وبینار مخصوص خود وارد محیطی می‌شوند که امکان مکالمه صوتی و تصویری، ویدئو، متن و چت آنلاین را برای کاربران مهیا می‌سازد.

ویژگی‌های یک وبینار اصولی چیست؟

برای برگزاری یک وبینار لازم است قبل از هرکاری مشخص شود برای چه کسانی وبینار تشکیل خواهد شد؛ چالش­‌ها، نیازها و اهداف آنان در نظر گرفته شود. چک لیستی تهیه و موضوعی انتخاب و بعد از آن برنامه یا نرم­‌افزار موردنیاز برای تبلیغ و معرفی وبینار مشخص شود. تا جایی که امکان دارد شرایط ثبت نام برای افراد، آسان گرفته و یک بار دیگر مواردی که باید به آنها پرداخته شود، قبل از شروع وبینار تست شوند.

هر چه محتوای وبینار جذاب­تر باشد، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب می­‌کند. به همین خاطر توجه به محتوا در برگزاری وبینار بسیار اهمیت دارد. در زمان شروع وبینار، برگزارکنندگان با اشتراک­ گذاری صدا و تصویر، صفحه دسکتاپ و اسلایدهایی مربوط به موضوع به مخاطبان، امکان شرکت و گفتگو را برای آنها فراهم می‌­سازند.

حال که کسب و کارها با مزایای برگزاری وبینار آشنایی کافی پیدا کرده‌­اند، لازم است برای ورود به آن آموزش­های کافی ببینند. یکی از بسترهای آموزش برای کاربران، سایت آنلاین آموزان است که در زمینه برگزاری کلاس‌های آنلاین و وبینارها فعالیت دارند. این مجموعه برای مخاطبان و مشتریان خود در صورت ثبت­‌نام، امکان برگزاری وبینار به شکل رایگان به مدت ده روز را فراهم می‌­آورد. افراد می‌توانند برای کسب آگاهی بیشتر با تیم پشتیبانی آنلاین آموزان تماس حاصل فرمایند.

مرتبط با : آنلاین آموزان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز