داروهای جدید کاهش وزن

داروهای کاهش وزن یا محصولات ضد چاقی، داروهای تجویزی هستند که اشتها و میزان تمایل افراد برای غذا خوردن را کاهش می‌دهند. طی چند سال گذشته، سازمان غذا و دارو تعدادی از داروهای ضد چاقی را تأیید کرده است که به کنترل اشتها کمک می‌کنند. از آن جایی که داروی لاغری میزان گرسنگی افراد را کم می‌کند، درنتیجه میزان کالری دریافتی بدن در روز نیز کاهش می‌یابد. با گذشت زمان، ذخیره کالری کمتر منجر به کاهش وزن می‌شود.

کاماپرس در ادامه به معرفی آمپول اوزمپیک، مزایا و رقیب این داروی شناخته شده، می‌پردازد.

آمپول اوزمپیک و فواید آن

آمپول اوزمپیک به طور گسترده برای درمان دیابت نوع 2 استفاده می‌شود. تزریق این آمپول باعث می‌شود که فرد گیرنده طی مدت زمان طولانی‌تری احساس گرسنگی کند و اشتهای فرد تنظیم شود. درواقع این آمپول به طور تخصصی بر اندام پانکراس تاثیر می‌گذارد تا میزان انسولین بیشتری تولید کند. اوزمپیک به طور معمول زیر پوست در ران، شکم یا بازو تزریق می‌شود. در مورد بهترین مکان برای تزریق و نحوه چرخش محل‌های تزریق بهتر است با پزشک مشورت کنید. اگر یک دوز ازمپیک را فراموش کردید، هیچ ایرادی ندارد که آن را با چند روز تأخیر استفاده کنید، اما اگر بیش از پنج روز، دوز مصرفی خود را فراموش کردید، فقط دوز آن هفته را نادیده بگیرید و دوز برنامه­ریزی شده منظم خود را به موقع مصرف کنید.

اوزمپیک، سه مزیت اصلی برای افراد مبتلا به دیابت دارد. بهبود مدیریت قند خون اصلی ­ترین هدف اوزمپیک است. اوزمپیک با افزایش میزان انسولین آزاد شده از لوزالمعده به بهبود سطح قند خون کمک و در عین حال آزاد شدن گلوکاگون از کبد را نیز مهار می‌کند که این فرآیند باعث کاهش قند خون و تعدیل سطح A1C می‌شود.

اوزمپیک با کاهش اشتها و کند کردن هضم غذا در کاهش مصرف غذا نیز موثر است. در آزمایش‌های بالینی ثابت شد افرادی که اوزمپیک مصرف می‌کردند، به طور متوسط ​​چهار تا پنج درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

راز آسمان پایتخت

لازم به ذکر است که اوزمپیک خطر حمله قلبی عمده، سکته مغزی یا مرگ را در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی کاهش می‌دهد.

عوارض آمپول اوزمپیک چیست؟

مصرف این دارو، عوارض خاص خود از جمله حالت تهوع، یبوست و اسهال و در موارد نادر، پانکراتیت، بیماری کیسه صفرا و رتینوپاتی دیابتی را نیز در پی دارد. آن چه از محبوبیت این دارو کم می‌کند، این است که در صورت توقف در مصرف این آمپول، احتمال بازگشت وزن به حالت قبل بسیار بالا است؛ مگر اینکه افراد با اضافه وزن بالا در کنار مصرف آمپول اوزمپیک در سبک زندگی خود تحولاتی ایجاد کرده باشند.

آیا قرص Eli Lilly در کاهش وزن تاثیر دارد؟

قرص آزمایشی Eli Lilly به عنوان یک داروی لاغری به طور متوسط ​​15 درصد از وزن بدن افراد را پس از 36 هفته کاهش می‌دهد. این داروی لاغری توانسته با درمان‌های تزریقی تایید شده فعلی مانند آمپول اوزمپیک و Wegovy در مدت طولانی رقابت کند. تحقیقات انجام شده روی 272 نفر با وزن بیش از 100 کیلوگرم که داروی لاغری Eli Lilly را مصرف کرده بودند، نشان داد که در هفته 36 پس از مصرف داروی لاغری، کاهش وزن در این افراد به طور مشهودی قابل رویت بود؛ البته شرکت­کنندگان علاوه‌بر مصرف این قرص، برای داشتن یک رژیم غذایی و ورزش از متخصصان نیز راهنمایی لازم را کسب کرده‌ بودند. سطوح تری­گلیسیرید، کلسترول و فشار خون سیستولیک این افراد نیز پس از دریافت دوز مشخصی از دارو، در وضعیت خوبی قرار گرفته بود.

سبک زندگی سالم با مجموعه بهزیستن

داروهای کاهش وزن زمانی بهترین عملکرد را دارند که آن‌ها را با تغییرات سبک زندگی مانند انتخاب غذاهای سالم‌تر، دریافت کالری کمتر و ورزش منظم ترکیب کرد؛ هرچند که در نهایت این داروها بابت داشتن عوارض خاص خود، تنها به افراد خاصی توصیه می‌شوند. در ازای مصرف داروی کاهش وزن می‌توان با دریافت یک رژیم غذایی اصولی، برنامه ورزشی و اصلاح الگوهای رفتاری به بهترین و صحیح‌ترین شکل ممکن به وزن ایده‌آل دست پیدا کرد.

مجموعه “بهزیستن” با گردآوری کادر تخصصی از داروسازان، متخصصین تغذیه، فیزیولوژیست‌های ورزشی و روانشناسان، به افراد در تحقق اهداف سلامتی خود کمک می‌کند. این مجموعه علاوه‌بر وبسایت https://behzistan.com/ ، در برخی از شبکه‌های اجتماعی با نام  behzistancomنیز حضور و فعالیت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : بهزیستن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز