خطرناک ترین فرودگاه های جهان در سال 2023 + تصاویر

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بیشتر پرواز‌های هواپیما بدون مشکل انجام می‌شوند و آمار حوادث آن بسیار کمتر از تصادف‌های رانندگی است. اما هنوز هم بسیاری از مردم وجود دارند که به‌خاطر ترس از ارتفاع و پرواز، از سوار شدن به هواپیما خودداری می‌کنند. با این حال فرودگاه‌هایی در جهان وجود دارند که ممکن است برای شجاع‌ترین افراد هم ترسناک باشند. کاماپرس در این مطلب به معرفی خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

فرودگاه گیزبورن – نیوزلند

خلبانان باید زمان ورود خود را به این فرودگاه را با دقت زیادی تعیین کنند. چرا که درست در وسط یکی از باندهای فرود یک راه آهن فعال وجود دارد. قطعا برای مسافران فرود آمدن حین حرکت قطار در زیر پاهایشان بسیار ترسناک و ناخوشایند است. چرا که یک خطای کوچک باعث یک فاجعه برای سرنشینان هواپیما و قطار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

باند یخی – قطب جنوب

باند این فرودگاه تماما از یخ ساخته شده و نور کمی دارد. به همین دلیل خلبان باید مهارت زیادی در کنترل هواپیما داشته باشد، چرا که در صورت بی‌دقتی احتمال ترک خوردن یخ وجود دارد. علاوه بر این در فصل زمستان خورشید طلوع نمی‌کند و باند از همیشه تاریک‌تر خواهد بود.

فرودگاه ملی ریگان – واشنگتن دی‌سی

این فرودگاه خطر جانی خاصی برای مسافران به دنبال ندارد اما به دلیل نزدیکی به کاخ سفید، پنتاگون، و مقر سیا پرواز سختی را برای خلبان به همراه خواهد داشت. او باید صعودهای سریعی انجام دهد و حتی‌الامکان هواپیما را از خانه رییس‌جمهور دور نگه دارد. از سال ۲۰۰۱ قوانین سختگیرانه‌ای درباره این مناطق اعمال شده که جایی برای خطا باقی نمی‌گذارد.

فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا (SXM) – سنت مارتین

هواپیماهای این فرودگاه در حین فرود در فاصله بسیار نزدیکی نسبت به ساحل عمومی و جاده‌ها قرار می‌گیرند که در نگاه اول ممکن است واقعی به نظر نرسد. قطعا این نزدیکی برای خلبان، مسافران و عموم مردم بسیار هولناک و استرس آور است.

فرودگاه بین المللی تونکونتین – هندوراس

این فرودگاه توسط کوه‌ها احاطه شده است و خلبانان را ملزم می‌کند تنها چند دقیقه قبل از فرود، یک چرخش دشوار ۴۵ درجه انجام دهند که گاه می‌تواند کشنده باشد. پس از چند چند حادثه ناگوار فرودگاه بین المللی پالمرولا جایگزین این فرودگاه شده است.

فرودگاه آگاتی (AGX) – لاکشادویپ، هند

باند فرودگاه آگاتی توسط دریای سبز آبی زیبایی احاطه‌ شده که مسافران را شگفت زده می‌کند. این فرودگاه همچنین نسبتا پر رفت و آمد است و به ۳۶ جزیره توریستی خدمات می‌دهد. با وجود زیبایی اغوا کننده، باند کوتاه ۱.۲ کیلومتری‌اش این فرودگاه را به یکی از خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان تبدیل کرده است.

فرودگاه کای تاک – هنگ کنگ

قبل از تأسیس فرودگاه بین‌المللی کنونی هنگ کنگ، فرودگاه کای تاک این عنوان را یدک می‌کشید. این فرودگاه به دلیل داشتن بادهای فوق‌العاده قول و خطرناک مشهور بود و کار صعود و فرود را برای خلبانان بسیار سخت می‌کرد. تپه‌هایی که آن را احاطه کرده‌اند، فرود آمدن در آن را حتی ترسناک‌تر می‌کرد.

انتهای پیام

اوج آرام
دادپویان
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “خطرناک ترین فرودگاه های جهان در سال 2023 + تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز