عروسک غول پیکر فرودگاه قطر خبرساز شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

فرودگاه بین‌المللی دوحه یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان است که برای جاذبه‌های خاصش از جمله باغ استوایی سرپوشیده و به ویژه خرس عروسکی غول پیکرش شناخته شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این خرس عروسکی عظیم‌الجثه با نام «بدون عنوان» یا «خرس/لامپ» در وسط سالن خروج قرار دارد که اغلب مسافران با آن عکس می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

این اثر هنری توسط هنرمند معاصر سوئیسی، اورس فیشر طراحی شده و مجموعا ۷ متر ارتفاع و ۱۵ تن وزن دارد. وزن زیاد این عروسک ناشی از استفاده برنز مجسمه سازی در آن می‌باشد.

راز آسمان پایتخت

خرس عروسکی که در سال ۲۰۰۵ ساخته و در سال ۲۰۱۱ در حراجی کریستیز نیویورک توسط یکی از اعضای خانواده سلطنتی قطر به مبلغ ۶.۸ میلیون دلار خریداری شد.

به دلیل اندازه بسیار بزرگ عروسک مکان‌های محدودی برای نگهداری و نمایش آن وجود داشت، بنابراین پس از تأسیس فرودگاه دوحه در سال ۲۰۱۴ خرس عروسکی بلافاصله به آنجا منتقل شد.

تنها سه عدد از این عروسک‌های غول پیکر در جهان ساخته شده و یکی از آن‌ها خرس آبی «بلونو» در محوطه دانشگاه براون است.

برخی از مسافران فرودگاه دوحه از این خرس به‌عنوان یک اثر بامزه و یادآور دوران کودکی یاد می‌کنند اما برخی دیگر معتقدند این عروسک ترسناک است چرا که حالت خمیده پشتش و لامپ بالای سرش او را شبیه به یک مجرم در حال بازجویی نشان می‌دهد!

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “عروسک غول پیکر فرودگاه قطر خبرساز شد

  1. Emadmohamadi گفته:

    این عروسک چند وقت دیگه به یک نماد برای فرودگاه قطر درمیاد و به نظرم خیلی کار جالبی کردن چون باعث شده فرودگاه قطر با بقیه فرودگاه ها تفاوت پیدا کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز