بهترین فرودگاه های جهان در سال 2023

تورهای مسافرتی لحظه آخر

فرودگاه‌ها درسراسر دنیا دروازه ورود مسافران به لحظه های خوش سفر هستند. امکانات رفاهی فراوان، گزینه‌های خرید، رستوران، تجهیزات تفریحی و سرگرمی از جمله معیارهای مشخص کردن کیفیت هر فرودگاه هستند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از آژانس رتبه‌بندی اسکای ترکس، شاخص‌های دیگری مثل امنیت و ایمنی، طراحی و معماری فرودگاه، راحتی و آسایش افراد، امکانات جانبی و سایر موارد مشابه در تعیین عیار یک فرودگاه تعیین‌کننده هستند. در ادامه این مطلب، به بهترین فرودگاه‌های جهان در سال 2023 اشاره می‌شود.

1- فرودگاه بین‌المللی چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور که به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین مراکز مسافربری در آسیای جنوب شرقی شناخته می‌شود، جاذبه‌های منحصربه‌فردی مانند مجسمه‌های بارانی، ویواریوم جنگل‌های بارانی گرمسیری و باغ نیلوفرهای آبی و همچنین یک خرده‌فروشی منحصربه‌فرد در خود جا داده است.

2- فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه قطر

این فرودگاه بین‌المللی تاکنون برنده جوایز متعددی شده است. حمد دوحه معماری بسیار لاکچری و منحصربه‌فردی دارد. یکی از برترین مراکز خرید فرودگاهی در حمد دوحه قرار دارد. رستوران‌های حمد دوحه هم زبانزد همه است.

راز آسمان پایتخت

3- فرودگاه بین‌المللی توکیو هانه‌دا

با اینکه فرودگاه توکیو بسیار پررفت‌وآمد است، اما جای بسیار تمیزی است و تنها 30 دقیقه با شهر فاصله دارد. سالانه حدود 70 میلیون نفر به این فرودگاه می‌آیند.

4- فرودگاه بین‌المللی اینچئون

فرودگاه بین‌المللی اینچئون بزرگترین فرودگاه در کره جنوبی است و در سئول واقع شده است. سالانه بیش از 60 میلیون نفر مسافر در این فرودگاه جابه‌جا می‌شود. فرودگاه اینچئون به تمیزی، ایجاد آسایش، امکانات عالی، رستوران‌های لاکچری و فروشگاه‌های متنوع شهرت دارد.

بیشتر بخوانید:

5- فرودگاه بین‌المللی شارل دوگل

این فرودگاه 25 کیلومتر با پاریس فاصله دارد. شرکت‌های هوایی مشهوری مثل ایرفرانس و دلتا ایرلاین در این فرودگاه واقع شده‌اند. امکانات سرگرمی و خرید فرودگاه شارل دوگل در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

6- فرودگاه بین‌المللی استانبول

با اینکه فرودگاه بین‌المللی استانبول فقط یک ترمینال دارد، اما انواع کافه، رستوران و یک سالن استراحت بسیار مجهز دارد. مناطق خرید معاف از مالیات هم در این فرودگاه به چشم می‌خورند.

7- فرودگاه بین‌المللی مونیخ

فرودگاه بین‌المللی مونیخ، دومین فرودگاه شلوغ کشور آلمان محسوب می‌شود که بیش از 150 فروشگاه خرده فروشی و 50 کافه و رستوران در خود جا داده است.

8- فرودگاه بین‌المللی زوریخ

فرودگاه زوریخ که تنها 12 کیلومتر از مرکز شهر زوریخ فاصله دارد، شلوغ‌ترین فرودگاه کشور سوئیس به شمار می‌رود. امکاناتی از قبیل بیش از 40 رستوران و کافه، حدود 60 فروشگاه خرده‌فروشی، سالن‌های زیبا و امکانات برای استحمام در این فرودگاه قرار دارد.

9- فرودگاه بین‌المللی ناریتا

این فرودگاه مجهز به 2 ترمینال است و بیش از 88 رستوران و کافه در خود جا داده است.

10- فرودگاه بین‌المللی مادرید-باراخاس

سالانه بیش از 50 میلیون مسافر در این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند. فرودگاه مادرید-باراخاس 4 ترمینال و دو باند دارد. وای فای رایگان، مناطق بازی کودکان، سایت‌های نگهداری چمدان و داروخانه از جمله ویژگی‌های برجسته این فرودگاه هستند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز