پنج فرودگاه شگفت انگیز جهان در سال 2023

باند فرودگاهی-کاماپرس
لست سکند

باند‌های فرودگاهی خطوط حیاتی هستند که آسمان را به زمین متصل می کنند. باندها اغلب به‌عنوان یک جاده طولانی آسفالت شده درنظر گرفته می‌شوند اما در برخی موارد نادر بسیار متمایز هستند. در این مطلب  کاماپرس به معرفی ۵ باند با طراحی و مناظر شگفت‌انگیز می‌پردازد؛

۵. فرودگاه کورشول فرانسه

برای مسافران عاشق آدرنالین، باند این فرودگاه که در نزدیکی کوه‌های آلپ واقع شده، بسیار هیجان‌انگیز است. چرا که تماما توسط قله‌های کوهستانی باشکوه و مناظر جذاب احاطه شده و با ارتفاع ۲ هزار متری و طول ۵۳۷ متری به یک خلبان ماهر برای فرود دقیق نیاز دارد.

 فرودگاه کورشول فرانسه-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

۴. فرودگاه بارا اسکاتلند

این فرودگاه نامتعارف در نزدیکی سواحل اسکاتلند قرار دارد و هواپیماها در حین پرواز از بالای سر مردمی که آفتاب گرفته‌اند عبور می‌کند! در این فرودگاه زمان پرواز به جزر و مد بستگی دارد، یعنی گاهی خلبانان می توانند هواپیما را مستقیما در ساحل فرود بیاورند.

راز آسمان پایتخت

فرودگاه بارا اسکاتلند-کاماپرس

۳. فرودگاه یوانخو ئی. یروسخین در کارائیب

این فرودگاه در جزیره کوچک سابا در دریای کارائیب هلند واقع شده و همچنین دارای یکی از کوتاه‌ترین باندهای جهان با طول ۴۰۰ متر است. مناظر خیره کننده جزیره سبز و آب های نیلگون تجربه فوق‌العاده‌ای را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

رودگاه یوانخو ئی-کاماپرس

۲. فرودگاه بین المللی جبل الطارق

باند این فرودگاه جاده اصلی داخل و خارج جبل‌الطارق را قطع می‌کند. این امر در گذشته باعث می‌شد جاده بیش از ۱۵ بار در روز بسته شود اما حالا با افتتاح یک تونل کنارگذر برای عموم، دسترسی وسایل نقلیه در سراسر باند بسته شد. مجاورت این باند با صخره جبل الطارق نیز منظره تکرارنشدنی را ایجاد کرده است.

جبل الطارق-کاماپرس

۱. فرودگاه تنزینگ-هیلاری، نپال

این فرودگاه که در قلب هیمالیا واقع شده علاوه بر زیباترین گزینه این لیست، لقب خطرناک‌ترین فرودگاه جهان را گرفته است. باند آن که در ارتفاع ۲ هزار ۸۴۶ متری واقع شده دروازه ورود به منطقه اورست به شمار می‌رود. شیب تند آن و هوای غیرقابل پیش‌بینی خلبانان باتجربه‌ای را می‌طلبد. با همه این‌ها مناظر شگفت‌انگیز آن حس ماجراجویی را برمی‌انگیزند.

فرودگاه تنزینگ-کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز