دلایل ناکامی خودروسازان چینی در عرضه خودرو برقی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حالیکه رقابت زیادی بین شرکت‌های بزرگ چین مانند هووآوی، شیائومی، لی آتو چین و … برای افزایش عرضه خودروهای برقی شکل گرفت، اما در ارزیابی‌های اولیه شرکت لی‌آتو نتوانسته به هدف‌گذاری خود برسد و 20 درصد از کارمندان خود را تعدیل کرد.

به گزارش کاماپرس، در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی از سراسر دنیا وارد صنعت خودرو به ویژه خودروهای برقی شده‌اند. بسیاری از این شرکت‌ها به دنبال سهم بازار جدید از این صنعت هستند، این در حالیست که هنوز بسیاری از خودروسازان قدیمی نیز نتوانسته‌اند زمینه ورود پرقدرت به ساخت خودروهای برقی داشته‌باشند.

به تازگی شرکت لی‌آتو چین در سه ماهه نخست سال به دنبال تولید و فروش 3.6 میلیارد دلار خودرو برقی بود. اما این شرکت طبق برنامه‌ای که داشت تنها توانست 1.3 میلیارد دلار درآمد خالص در سه ماهه نخست از فروش خودروهای برقی کسب کند. این موضوع در شرایطی رخ داد که پیش‌تر تحلیلگران اعلام کرده بودند که این هدف‌گذاری محقق نمی‌شود.

طبق اعلام بلومبرگ کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که این شرکت در سه ماهه نخست سال 1.6 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

شرکت لی‌آتو چین در سه ماهه نخست سال توانسته 8 هزار و 400 خودرو برقی تولید کند. بیشترین سهم این تولید به ون مگا با ظرفیت هفت نفره مربوط بود. این شرکت در ابتدا قصد داشت در سال 559 هزار ون را به بازار عرضه کند اما به دلیل تقاضای پایین برنامه خود را به عرضه 76 هزار دستگاه در سال کاهش داد.

دلایل شکست شرکت‌های خودروسازی چینی

بخشی از ناتوانی شرکت لی‌آتو به افزایش رقابت برای تولید خودروهای برقی در چین بر می‌گردد. در سال‌های اخیر شرکت‌هایی مانند هووآوی، شیائومی و … رقابت شدیدی را در این بازار آغاز کرده‌اند و برای اینکه بتوانند سهم بیشتری را در اختیار بگیرند قیمت محصولات تولیدی خود را به شدت کاهش داده‌اند.

شرکت لی‌آتو بعد از اینکه نتوانست به هدف‌گذاری خود دست پیدا کند حدود 20 درصد از کارکنان خود را تعدیل کرد. برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند احتمالا تعدیل نیروی انسانی این شرکت افزایش داشته باشد. سال گذشته شرکت نیوا که رقیب لی‌آتو محسوب می‌شود حدود 10 درصد از نیروی انسانی خود را تعدیل کرده بود.

در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری وارد صنعت خودروهای برقی شده‌اند. اما این بازار هنوز جوان محسوب می‌شود و تقاضا در بازار به شکل واقعی به وجود نیامده است. به همین دلیل عمدتا هدف‌گذاری شرکت‌ها با شکست مواجه شده‌است. هرچند بعد از آغاز جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای برقی را با جدیت بیشتری آغاز کرده‌اند. اما دولت‌ها هنوز نتوانسته‌اند زیرساخت‌های لازم برای عرضه گسترده خودروهای برقی را فراهم کنند.

انتهای پیام

آهن رویال
ایده سبز
آریاپی
رایانه کمک
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز