خرید و فروش سهام صندوق etf از تیرماه آزاد می شود

لست سکند

از اول تیرماه واحدهای صندوق etf از طریق بورس قابل معامله و خرید و فروش می‌شوند.

به گزارش کاماپرس؛ فاز اول پروژه واگذاری تصدی‌های دولتی که به ادعای دولت در راستای گسترش فرهنگ سهامداری در بین مردم دنبال شد و به اذعان کارشناسان در راستای تامین مالی دولت از طریق بورس استارت خورد با واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت، صادرات و بیمه‌های البرز و اتکایی امین تحت عنوان صندوق واسطه‌گری مالی یکم ، با استقبال  حدود 3.5 میلیون نفری مشارکت‌کنندگان مواجه شد.

حالا عباس معمار نژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته است که تا آخر این هفته وضعیت سهام صندوق etf واگذار شده به مردم مشخص می‌شود و از اول تیرماه این واحدهای سرمایه‌گذاری از طریق بورس قابل معامله و خرید و فروش می‌شوند.

تسویه و اختصاص واحدها نیازمند زمان

همچنین به نقل از ایلنا، به گفته معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات به علاوه باقیمانده سهام دولت در بیمه البرز و بیمه اتکایی امین جمعاً به ارزش 23 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود. قرار بود این سهام در قالب صندوق واسطه‌گری مالی یکم و با تخفیف 20 تا 30 درصدی به عموم مردم واگذار شود که در اولین تجربه از واگذاری اینگونه واحدها بیش‌ از 3.5 میلیون نفر از شهروندان ایرانی مشارکت کردند و هنوز کار تسویه و اختصاص واحدها به خریداران به طور کامل انجام نشده است. به گفته معمارنژاد قرار است از اول تیرماه 99 این واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی در پرتفوی دارایی‌های افراد قرار گیرد و افراد بتوانند دارایی‌های خود را از طریق بورس خرید و فروش کنند.

راز آسمان پایتخت

دو صندوق دیگر در راه است

بر اساس اعلام قبلی معاون وزیر اقتصاد قرار است در نیمه اول امسال دو صندوق واسطه‌گری مالی دیگر به نام‌های صندوق پالایشی مرکب از باقیمانده سهام دولت در 4 پالایشگاه تهران، تبریز، بندرعباس و اصفهان و صندوق واسطه‌گری فلزی (شامل باقیمانده سهام دولت در شرکت فولاد مبارکه، ملی مس ایران، ایران‌خودرو و سایپا) با تخفیف 20 تا 30 درصدی به همه دارندگان کدملی ایرانی واگذار شود.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز