خانه دار کردن 100 هزار کارگر در دستور کار است

لست سکند

با اعلام وزیر راه و شهرسازی ساخت خانه های کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی پیگیری و اجرا خواهد شد.

به گزارش کاماپرس؛ چند روز پیش بود که  وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد طرحی را در حوزه مسکن آماده کرده که براساس آن در حاشیه شهرک های صنعتی برای کارگران، خانه های ارزان قیمت ساخته می شود. حالا وزیر راه و شهرسازی هم اعلام کرده که این وزراتخانه ، ساخت 100هزار واحد مسکونی کارگری را در جوار شهرکهای صنعتی در دستور کار قرار داده است. رشد حاشیه نشینی، ناشی از عزیمت اجباری کارگران به حاشیه شهرک‌های صنعتی که در آنها مشغول به کار هستند، میتواند یکی از دلایل اجرای چنین طرح‌هایی باشد

مجوز خانه‌سازی، به شهرک‌های صنعتی

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه با اتاق تعاون ایران از ساخت منازل کارگری در جوارشهرک‌های صنعتی حمایت کرده و گفته این وزارتخانه به هر شهرک صنعتی که امکان سکونت گاهی دارد برای ساخت مسکن کمک خواهد کرد.

او به ساخت منازل کارگری در دو شهرک کاسپین و ایوانکی اشاره کرد و  اظهار امیدواری کرده که با آغاز شدن هرچه زودتر این دو طرح، جامعه کارگری و مدیران بتوانند در این منازل ساکن شوند.

راز آسمان پایتخت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ‌هدف گذاری اتاق تعاون ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی کارگری است، گفته است: هرجا نیاز به مصوبه شورای عالی شهرسازی باشد، حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.

ساخت سه شهرک کارگری با کمک تعاونی مسکن

بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران هم با اشاره به اینکه ۹۴ هزار تعاونی در کشور وجود دارد که در حوزه‌های مختلف فعال هستند در این جلسه گفته؛ در این تعاونی‌ها یک میلیون و ۷۷۱ هزار نفر مشغول به کار هستند و تعداد ذی‌نفعان نیز به ۵۷ میلیون نفر می‌رسد.
«بهمن عبدالهی» ادامه داده است: ۱۲ هزار تعاونی مسکن داریم که ۱۸ درصد از ساخت‌وساز کشور در این بخش است.
به گفته او توجه به بخش تعاون برای اشتغال‌زایی هم کاهش بیکاری و هم توسعه مناطق محروم را در پی خواهد داشت و در بخش تعاون برای ایجاد یک شغل پایدار و مولد به کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است.
رییس اتاق تعاون اضافه کرده که قرار است سه شهرک مربوط به خانه‌های کارگران با کمک تعاونی‌های مسکن کشور راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز