خالی شدن باتری ماشین چه دلایلی دارد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

باتری وظیفه روشن کردن و تامین برق بخش‌های مختلف خودرو را برعهده دارد به همین خاطر هرگاه ماشین استارت نمی‌خورد یا روشن نمی‌شود راننده احتمال خالی شدن باتری ماشین را می‌دهد، اما علت این اتفاق چیست؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روشن نشدن خودرو در هر موقعیتی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد ولی یکی از شایع‌ترین دلایل روشن نشدن خودرو، خالی شدن باتری ماشین است که اگر سیستم برق‌رسانی به باتری به درستی کار نکند این اتفاق رخ خواهد داد. در ادامه علت‌های خوابیدن باتری ماشین توضیح داده می‌شود.

روشن گذاشتن چراغ‌های جلو ماشین یکی از اصلی‌ترین علت‌های خالی شدن باتری خودرو است زیرا اگر اتومبیل سیستم خاموش شدن خودکار نداشته باشد تا پایان تخلیه کامل باتری ماشین، چراغ‌های جلو روشن می‌مانند و پس از آن خاموش خواهند شد. البته باز ماندن در صندوق عقب، روشن ماندن چراغ‌های داخلی خودرو همچنین درست بسته نشدن درهای ماشین نیز از دیگر دلایل خالی شدن باتری خودرو هستند.

راز آسمان پایتخت

خالی شدن باتری ماشین حتی اگر خاموش باشد!

حتی اگر خودرو خاموش هم باشد، باتری انرژی مورد نیاز ساعت، رادیو، سیستم قفل مرکزی، دزدگیر و سایر قطعات الکترونیکی را تامین می‌کند که در حالت عادی برق زیادی مصرف نمی‌شود ولی اگر خودرو مشکل برق دزدی داشته باشد در طول 24 ساعت باتری خودرو به طور کامل خالی خواهد شد.

با آنکه باتری‌های جدید مقاومت بیشتری در برابر سرما و گرما دارند ولی برخی اوقات ممکن است هوای بیرون خودرو به سرعت بر باتری اثر بگذارد و بخوابد.

برخی اوقات در اثر شل شدن پایانه‌های مثبت و منفی متصل به باتری ماشین، باتری توان رساندن انرژی لازم را ندارد و سیستم استارت خودرو به درستی کار نمی‌کند یا خودرو در حین رانندگی خاموش می‌شود. اگر این مشکل خودرو به سرعت حل نشود به سایر قطعات نیز آسیب جدی وارد خواهد شد.

در هنگام کار کردن موتور خودرو دینام وظیفه شارژ باتری را برعهده دارد. بنابراین اگر باتری به خوبی شارژ نشود مشکل از دینام است که گاهی اوقات سبب تخلیه باتری نیز می‌شود که همین امر اجازه روشن شدن به ماشین نخواهد داد.

موتور خودرو به هنگام روشن شدن نیازمند مقدار زیادی انرژی است که از باتری تامین  می‎شود. اگر راننده خودرویی در مسافت‌های کوتاه به طور مداوم رانندگی و ماشین را خاموش کند این امر اجازه نمی‌دهد تا دینام شارژ مجدد شود و سبب خالی شدن باتری خودرو خواهد شد.

قطعات خودرو هر کدام طول عمری دارند و  باتری ماشین در بهترین حالت 5 سال عمر می‌کند که  پس از طی شدن این زمان باید با باتری جدید تعویض شود. البته تعویض باتری به محل زندگی، نحوه رانندگی، آب‌وهوا و… نیز بستگی دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : تویولند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز