حقوق کارگران 40 درصد افزایش می یابد؟ / افزایش 100 درصدی هم جوابگو نیست

تور لحظه آخری-کاماپرس

یک فعال حقوق کارگری معتقد است اگر در سال آینده حقوق کارگران  100 درصد هم افزایش یابد باز هم جوابگوی هزینه های معیشت خانوارهای کارگری نیست.

به گزارش کاماپرس، حقوق کارگران هر ساله در بودجه به میزان 20 درصد افزایش می یابد، حالا برخی نمایندگان درتلاش هستند تا حقوق کارگران در سال آینده 40 درصد افزایش یابد.

ناصر چمنی درباره احتمال افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده و تلاش برخی نمایندگان برای این منظور، گفت: معتقدم حتی اگر صد درصد هم حقوق کارگران افزایش یابد با شرایط موجود اقتصاد کفاف هزینه های معیشت کارگران را نمی دهد.

خط فقر 10 میلیون تومان است

با توجه به نظر مرکز پژوهشهای مجلس که خط فقر را رسما ده میلیون تومان اعلام کرده است، دریافتی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی کارگران فاصله زیادی با هزینه های واقعی خانوارهای کارگری دارد.

راز آسمان پایتخت

وی ادامه داد: مباحثی نظیر ترمیم دستمزد کارگران و افزایش حقوق کارگران دوبار در سال هیچ منع و ایرادی ندارد ولی باید ببینیم چقدر جنبه عملی دارد. تا وقتی که شعار و وعده بدهیم و هیچ راهکار عملی برای آن درنظر نگیریم نمی توان امیدوار بود که در وضع معیشت و دستمزد کارگران تغییری حاصل شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

این مقام ارشد کارگری با ابراز گله مندی از عدم پاسخگویی کمیسیون اجتماعی به نامه کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، گفت: اگر حقیقتا به دنبال بهبود وضع معیشت و دستمزد جامعه کارگری هستیم و این دغدغه وجود دارد، چرا به نامه نمایندگان کارگری و تماسهای آنها پاسخ داده نمی شود؟

درخواست ما این بوده که جلسه ای با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی گذاشته شود و نمایندگانی از دولت که اختیار تام دارند، دعوت شوند. مگر می شود در مورد دستمزد بدون حضور نماینده کارگر و کارفرما و دولت صحبت کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز