حقوق کارگران 4 میلیون تومان از حداقل معیشت فاصله دارد

تور لحظه آخری-کاماپرس

عضو کارگری شواری عالی کار با بیان این که حقوق کارگران در حال حاضر 4 میلیون تومان از حداقل هزینه های معیشتی کمتر است، خواستار اقدام مجلس برای ترمیم دستمزد شد.

به گزارش کاماپرس، کارگران و نمایندگان آنها که در ترمیم دستمزد سال 99 به مانع دولت برخورد کرده اند اکنون تلاش می کنند نظر مجلس را به وضعیت اضطراری معیشت خود جلب کنند تا شاید نمایندگان مجلس با تصویب قانونی به فریاد آنها برسند.

فرامرز توفیقی نماینده کارگران در شواری عالی کار در این باره به تسنیم گفته است؛ متاسفانه صدای کارگران که از ناچیز بودن دستمزد خود دچار مشکلات عدیده ای شده اند هیچگاه شنیده نشده است.

وی تصریح کرد: از مجلس انتظار داریم در زمینه حقوق کارگران کاری انجام دهند و اگر نمایندگان مجلس نگران کارگران هستند، برای دستمزد 99 کاری کنند.

کارگران فاصله 4 میلیونی درآمد و هزینه ها را چگونه پر کنند؟

راز آسمان پایتخت

توفیقی با بیان این که سبد حداقلی معیشت کارگران در آبان 99 به عدد8 میلیون و 206 هزار تومان رسیده است و فاصله آن با سبدی که برای سال 99 که رقم 4میلیون و 940هزار تومان بود, نزدیک به 75 درصد است، گفت:  در سبد خوراکی ها حدود 70درصد رشد قیمت داشته ایم. آمارها نشان می دهد که سبدمعیشت کارگران با این حجم از تورم به خطر افتاده است.

وی گفت: شرایط زندگی کارگران از سال 92 به بعد به طرز وحشتناکی به مخاطره افتاده است. اگر بخواهیم ماجرای کرونا را اضافه کنیم و ماجرای هزینه سربار کرونا را اضافه کنیم, سبد معیشت 8میلیون و 200 هزار تومانی به 8 میلیون و 850هزار تومان می رسد. در بهترین حالت اگر تمام مولفه های حقوق به یک کارگر پرداخت شود, فاصله 3میلیون و 300 هزار تومانی تا 9 میلیون و 200 هزار تومانی فاصله زیادی است. آیا تا کنون مسئولان به این فکر کرده اند که کارگران چگونه روزگار می گذرانند. آیابه این فکر کرده اند که فاصله 4 میلیونی را چگونه پر می‌کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز