افزایش حقوق کارگران در گرو جلسه این هفته شورای عالی کار

تور لحظه آخری-کاماپرس

عضو فراکسیون کارگری مجلس اعلام کرد، با اینکه تاکنون نماینده های دولت جوابی نداده اند، اما برگزاری جلسه سه جانبه برای افزایش حقوق کارگران را در هفته آینده پیگیری می کند.

به گزارش کاماپرس، افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال همچنان در هاله ای از ابهام است. با این که نماینده های کارگران و نماینده های مجلس از لزوم افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال می گویند، اما هنوز دولت درباره این موضوع و حتی برگزاری جلسه با آنها جوابی نداده است.

ولی اسماعیلی عضو فراکسیون کارگری مجلس در این باره می گوید:«پیشنهاد من این است که دستمزد یک بار دیگر باید در نیمه دوم سال افزایش یابد. حقوقی که کارگران دریافت می‌کنند با توجه به گرانی‌ها در شأن کارگران نیست. دستمزد باید بر اساس تورم سالیانه باشد. ماچیزی خارج از قانون از دولت نخواسته ایم. درخواست ما این است که بازنگری در دستمزد انجام شود تا کارگران بتوانند با حداقل‌های زندگی به روز شوند.ما پیشنهاد دادیم که یک بار دیگر جلسه شورای عالی کار تعیین شود وبا حفظ سه جانبه گرایی تورم تعیین و بررسی شود.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

چرا دولت جواب نمی دهد؟

راز آسمان پایتخت

عضو فراکسیون کارگری مجلس درباره نظر دولت درباره افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال به تسنیم می گوید:« تا کنون پالس مثبتی از دولت نگرفته ایم، برای هفته آینده برگزاری جلسه سه جانبه (دولت، کارفرمایان و کارگران) و مجلس را پیگیری خواهیم کرد. البته ما اگر پیشنهاد می‌دهیم که دستمزد در نیمه دوم سال افزایش یابد، به فکر مشوق‌های کارفرمایی برای کافرمایان هم بوده ایم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

با طرح مشوق کارفرمایی به دنبال این بوده ایم که وضعیت تولید را هم توجه کنیم. تلاش کردیم شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که هم کارفرمایان به سمتی روند که تولید نخوابد و هم حقوق کارگران افزایش یابد.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “افزایش حقوق کارگران در گرو جلسه این هفته شورای عالی کار

  1. یه بازمانده تامین اجتماعی گفته:

    پس با بازنشسته ها کارگری چی؟ چرا کسی به فکر مانیست/ نمایندگان ما که همش از سازمان و وزیر تعریف و تمجید میکنن!!!! ما این نماینده هارو نخوایم باید چی کار کنیم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز