حقوق کارمندان طی 5 سال گذشته چقدر افزایش داشته است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

بنا به اعلام یک مقام مسئول در سازمان امور اداری و استخدامی حقوق کارکنان دولت از سال 93 تا پایان سال 98 بالغ بر 142 درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاماپرس، حقوق کارکنان دولت یا همان کارمندان یکی از مباحث مهم حوزه نیروی انسانی در کشور است چرا که بخش زیادی از بودجه به این امر اختصاص می یابد. افزایش تورم موجب می شود دولت هر سال برای جبران اثر تورم بر معیشت کارکنان خود، درصدی به حقوق آنها اضافه کند. تفاوت هایی هم که هر سال در مورد درصد افزایش حقوق بین کارکنان دولت و کارگران بخش خصوصی وجود دارد همواره محل بحث و چالش بوده است. نکته جالب توجه این که در افزایش حقوق کارکنان دولت بحث تورم تا حدود زیادی مدنظر بوده است.

افزایش حداقل حقوق بازنشستگان دولت به یک میلیون و 800 هزار تومان

بنا به اعلام مهر جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در این باره گفته است:یکی  از دستاوردهای خوب دولت، در حوزه حقوق و مزایا و جبران خدمت کارکنان دولت بوده است. از سال ۹۳ تا پایان ۹۸، ۱۴۲.۵ درصد تورم داشته‌ایم و هم‌زمان در این مدت ضریب ریالی کارکنان دولت ۱۴۲ درصد افزایش داشته است. حداقل حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان از ۴۹۰ هزار تومان در سال ۹۲ به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و ۲۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

راز آسمان پایتخت

وی همچنین با بیان اینکه در دوره دولت اصلاحات قرار بود سالیانه ۳ درصد نیروی انسانی دولت در حوزه منابع انسانی کاهش داشته باشد، افزود: با استقرار دوباره سازمان اداری و استخدامی کشور در طول این مدت، ۱۷۰ هزار و ۱۱۵ نفر از نیروی انسانی دولت کاهش یافته است. همچنین وضعیت تحصیلات نیروی انسانی دولت به سطح لیسانس بهبود یافته است. چون در آزمون‌های استخدامی فقط لیسانس به بالا را جذب کرده‌ایم نظام اداری از لحاظ توان و دانش کارکنان در وضعیت خوبی قرار دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز