حقوق بازنشستگان 38 درصد افزایش پیدا می‌کند

علی اکبر عیوضی، عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، اعلام کرده که افزایش حقوق بازنشستگان مطابق قانون انجام خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عیوضی خبر افزایش مستمری بازنشستگان را بعد از جلسه اعضای هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با مدیرعامل این سازمان و سرپرست وزارت کار اعلام کرد. به گفته این مقام مسئول در این جلسه قرار شد تا افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران دیگر بخش‌ها مطابق قانون اتفاق بیفتاد. منظور از قانون مقدار مصوب مجلس است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

مجلس مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی را تایید کرده که آن هم تابعی از مصوبه شورای عالی کار است. این مصوبه افزایش 38 درصدی به علاوه 515 هزار تومان حقوق مستمری بازنشستگان سایر سطوح یا همان متوسط بگیران را ضمانت می‌کند.

راز آسمان پایتخت

حقوق بازنشستگان این ماه زیاد می شود؟

عیوضی امیدوار است که زاهدی وفا هر چه زودتر این موضوع را اجرایی کند. این مقام مسئول بیان کرده در جلسه اخیر، قول داده شد تا در همین ماه احکام حقوقی جدید بازنشستگان در پروفایل‌های آن‌ها قرار داده شود.

پیش از این دولت موافقت خود را با افزایش 57 درصدی متسمری بازنشستگان اعلام کرده بود. همچنین دولت با افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح یا همان غیرحداقل بگیران تا 10 درصد موافقت کرد. نتیجه این اقدام چیزی جز اعتراض بازنشستگان غیرحداقلی بگیر سازمان تامین اجتماعی نبود. این اعتراض استعفای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در پی داشت.

مجموع این اتفاقات باعث شد تا هیئت تطبیق مجلس موضوع را مورد بررسی قرار دهد و بعد از انتشار نتایج، مجلس به ابطال این مصوبه رای دهد. بعد از این فرآیند، رئیس مجلس برای افزایش حقوق یکسان تمامی بازنشستگان جلسات متعددی را تشکیل داد که نتیجه رشد مستمری تمامی این افراد تا 38 درصد است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگان 38 درصد افزایش پیدا می‌کند

  1. شریف زاده گفته:

    سلام
    اگر سرپرست وزارت کار مانع تحقق افزایش حقوق سایر سطوح می شود. مطمئن باشید از کسی خط می گیرد. وگرنه خود به تنهایی جرعت این کار را ندارد.هستند کسانی در دولت که نمی خواهند این افزایش به نام دولت تمام شود. باید با سر نیزه اینکار صورت گیرد. آدم های شکم سیر هیچ وقت درد افراد گرسنه را خبر ندارند. حکایت ما بازنشسته ها با دولت همین است. سیری که از وضع گرسنه بی خبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز