حراج جمعه سیاه بسیاری از ایرانی ها را به ترکیه کشاند

لست سکند

به گفته رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، مسافران زیادی از ایران به ترکیه برای حضور در حراج جمعه سیاه سفر کرده‌اند. تا جایی که رییس انجمن هتلداران و جهانگردی وان از تکمیل ظرفیت هتل‌های این منطقه خبر داده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، حرمت‌الله رفیعی در رابطه با سفر ایرانیان به ترکیه اظهار کرد: طی دو سه ماه اخیر سفرهای ترکیه با رکود مواجه شده بود تا جایی که تمام پروازها به صورت چارتر و بلیت‌ها زیر قیمت به فروش می‌رسیدند، قیمت بلیت‌ها از 8 میلیون تومان به کمتر از دو میلیون تومان رسیده بود. البته طی هفته گذشته و همزمان با حراج جمعه سیاه تقاضا برای ترکیه و به‌خصوص به مقاصدی همچون وان و استانبول به سبب حراجی‌ها افزایش یافت.

یکی از ارزان‌ترین مقاصد سفر برای ایرانی‌ها وان در شرق ترکیه است که به گفته رفیعی سالانه 700 تا 800 هزار ایرانی به این منطقه سفر می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

افزایش ضریب اشتغال هتلداران به سبب حراج جمعه سیاه

روزنامه دیلی صباح در گزارشی اعلام کرد که جمعه چهارم آذرماه برای فروشندگان همچنین هتلداران روزی شگفت‌انگیز بوده زیرا مسافران ایرانی به این استان سفر کرده تا جایی که نرخ اشتغال هتل‌داران از 30 درصد در اوایل ماه اکتبر به 100 درصد رسیده است.

یونس یوکسل، رییس انجمن هتلداران و جهانگردی وان، ضمن اشاره به رسیدن ضریب اشتغال هتل‌ها به صد درصد افزود: حدود 4 هزار گردشگر ایرانی برای رسیدن به وان منتظر بودند. با آنکه ضریب اشتغال هتل‌ها در اوایل آبان ماه بسیار کم بود ولی در حال حاضر تعطیلات سه روزه سبب شده تا ضریب اشتغال به صد درصد برسد.

ترکیه پیش‌بینی می‌کند که در سال 2023 بیش از 2 میلیون گردشگر ایرانی به این کشور سفر کنند و همین امر موجب شکسته شدن رکورد سال 2017 شود. در سال 2017 حدود 2.5 میلیون ایرانی به ترکیه سفر کردند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز