جزئیات واگذاری سهام عدالت جدید

لست سکند

نشست شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در اسفند 1401 برگزار شد. در این نشست و در ابلاغیه احسان خاندوزی نحوه واگذاری سهام عدالت جدید تصویب شد. به گزارش کاماپرس سازمان خصوصی‌سازی مکلف شده است که به افراد فاقد سهام عدالت، سهام تخصیص دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

طبق این ابلاغیه باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های قابل واگذاری محل تأمین سهام عدالت است. بر این اساس سازمان خصوصی‌سازی باید به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور و ایثارگران مشمول سه دهک اول سهام عدالت واگذار کند.

 

راز آسمان پایتخت

سهام‌های مورد واگذاری از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس خواهد بود و با تصویب هیئت واگذاری تخصیص می‌یابد. نهادهای ذی‌ریط افرادی که مشمول این طرح می‌شوند را شناسایی می‌کند. سازمان خصوصی‌سازی نیز عدم تخصیص سهام عدالت به آنها را صحت سنجی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مبلغ سهامی که در این طرح واگذار می‌شود، حداکثر 10 میلیون تومان است. پرداخت این مبلغ به صورت اقساط 10 ساله است که از محل سود سالانه شرکت‌های سرمایه پذیر پرداخت می‌شود. قیمت سهام برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور به تخفیف 50 درصدی محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز