جدول وزن ورق چه کمکی به متخصصان می‌کند؟ + قیمت روز آهن آلات 26 آذر 1401

جداول وزن مقاطع فولادی یکی از بهترین و مهم‌ترین ابزارهای متخصصان صنایع مختلف به شمار می‌رود. اهمیت جداول وزنی به‌خصوص جدول وزن ورق زمانی بیشتر درک می‌شود که بدون آن‌ امکان ساخت سازه‌ها یا محصولاتی که با ورق فولادی تولید می‌شود وجود ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سازه‌های پیشرفته امروزی را نمی‌توان بدون جدول وزنی ساخت و همچنین برای برآورد بهای تمام شده نیز می‌توان از جدول وزنی استفاده کرد. ورق‌های فولادی مقطعی مهم در صنایع مختلف است که جدول وزن ورق برای محاسبه میزان استفاده از آن در پروژه همچنین برآورد هزینه‌ها بسیار کاربردی است.

جدول وزن ورق

ورق‌های فولادی در مصارف مختلفی همچون ساخت قطعات خودرو، وسایل حمل‌ونقل هوایی، ساخت فضاپیماها، پروژه‌های ساختمانی، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، طراحی‌های داخلی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از ضرب طول ورق، عرض ورق، ضخامت و چگالی ورق در یکدیگر می‌توان وزن ورق را به دست آورد، اما یکی از بهترین ابزارهایی که از طریق آن می‌توان جدول وزن ورق فولادی را محاسبه کرد، ابزاری آنلاین است  که با وارد کردن طول، عرض و ضخامت ورق؛ وزن دقیق و وزن رند ورق را می‌توان مشاهده کرد.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است که عمده ورق‌های تولیدی در کشور به کارخانه‌های مهمی همچون فولاد مبارکه اصفهان، فولاد کاویان و اکسین خوزستان اختصاص دارد که در ادامه جدول وزن ورق فولاد مبارکه اصفهان آورده شده است:

از بازار آهن چه خبر؟

پس از افزایش ناگهانی قیمت دلار آهن نیز به همان میزان جهش پیدا کرد ولی در پایان هفته وضع این بازار کمی آرام گرفت. بازار میلگرد در برخی بازارها ثبات داشته ولی در برخی دیگر با افزایش هزارتومانی مواجه شده است. نبشی و ناودانی نیز 100 تا 200 تومان افزایش قیمت داشتند و بازار تیرآهن نسبتا آرام و بدون تغییر بوده است.

انواع ورق سرد و گرم نیز بدون تغییر باقی ماندند ولی قیمت پروفیل در برخی کاخانه‌ها با افزایش 200 تا 500 تومان همراه بود. قیمت آهن اسفنجی نیز به سبب قطعی گاز واحدهای فولادی افزایشی بود.

قیمت ورق و جدول وزن ورق به کمک متخصصان صنعت می‌آید که هزینه‌های نهایی را برآورد کنند. در جدول زیر نیز سعی شده قیمت برخی از مقاطع فولادی از جمله قیمت ورق فولادی ذکر شود:

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز