جایگزین‌های امن برای خرید طلا

خرید سکه و طلا برای سرمایه‌گذاری مورد توجه بوده، اما خرید و فروش و محافظت از این فلز گران‌بها مشکلات زیادی به همراه دارد؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا بهترین جایگزین خرید فیزیکی طلاست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

سرمایه‌گذاری در صندوق طلا

به گزارش کاماپرس به نقل از کارگزاری مفید، یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای افراد، که بازدهی خوبی را نسبت به ‌گذشته تا به امروز از خود نشان داده است طلا است. از این رو صندوق‌هایی در بورس کالا به‌وجود آمدند که با سرمایه‌گذاری در سکه طلا، این امکان را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم کردند که با حداقل میزان سرمایه در سکه طلا سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق طلا (Gold Fund) چیست؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا (Gold Funds)، یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله (ETF) در بورس کالا هستند. این صندوق‌ها عمده سرمایه خود را روی گواهی سپرده سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند. صندوق‌ طلا حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود را در خرید سکه طلا و و مابقی را در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کند. سرمایه‌گذاری در صندوق طلا برای کسانی که طلا را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری در نظر دارند ولی فرصت یا دانش کافی برای تحلیل آن را ندارند پیشنهاد می‌شود. در ادامه به این موضوع که چرا سرمایه‌گذاری در صندوق طلا نسبت به سرمایه‌گذاری در خود طلا مناسب‌تر است پرداخته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

چرا سرمایه‌گذاری در صندوق طلا مناسب است؟

همیشه بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، روشی است که بیشترین میزان بازدهی را نسبت به نرخ تورم برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان بیاورد. با توجه به نوسانات قیمت طلا در بازار جهانی و مشکلات اقتصادی برخی کشورهای بزرگ، بسیاری از مردم جهان به خرید طلا از هر نوعی روی آورده و تصمیم گرفتند تا از این فلز گران‌بها به عنوان شکلی از سرمایه‌گذاری استفاده کنند. اما مشکلاتی مانند امنیت و نگهداری طلا، هزینه‌هایی نظیر کارمزد، اجرت و… خود به دغدغه‌ای برای این نوع سرمایه‌گذاری تبدیل شده و افرادی این قبیل نگرانی‌ها را مانعی برای سرمایه‌گذاری خود در طلا می‌دانند.

خرید واحد‌های صندوق طلا در کارگزاری مفید

صندوق عیار یکی از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) کارگزاری مفید است که واحدهای سرمایه‌ گذاری آن در بازار سرمایه کشور معامله می شود. برای سرمایه گذاری در صندوق‌ عیار کافی است سرمایه‌گذار از طریق حساب کاربری خود در بازار سرمایه سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کند. بدین منظور باید وارد سامانه‌های معاملاتی کارگزاری مفید شود و با جست‌وجو کردن نام صندوق عیار، نسبت به خرید واحدهای این صندوق ETF قابل معامله اقدام کند.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مبتنی بر سکه‌ی طلا

صندوق‌ قابل معامله مبتنی بر طلا، از طریق کد بورسی امکان معامله داشته و نیاز به دریافت کد بورسی جداگانه نیست. یکی دیگر از مزایای صندوق طلا نقدشوندگی بالا است. به این معنا که در صورت نیاز، سرمایه‌گذار می‌تواند به آسانی اقدام به فروش واحد‌های خود کند. برخلاف خرید فیزیکی سکه طلا که به نقدینگی بالایی نیاز دارد، با حداقل ۵۰۰ هزار تومان می‌توان در صندوق‌های مبتنی بر طلا سرمایه‌گذاری کرد.

انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا

برای انتخاب یک صندوق سرمایه‌گذاری طلای مناسب باید نمودار فعالیت و بازدهی هر صندوق را بررسی کرد تا با بررسی عملکرد صندوق در گذشته و توجه به سابقه صندوق، مناسب‌ترین گزینه مشخص شود. همچنین وجود بازارگردان نیز یکی از موارد مهم است که پس از عملکرد صندوق نیاز به بررسی دارد.

در صورتی که علاقه‌مند هستید اطلاعات بیشتری درباره بورس کسب کنید، می‌توانید با مراجعه به سامانه آموزش کارگزاری مفید به آدرس learning.emofid.com، از بیش از ۱۰۰۰ مطلب  و ویدیوی بورسی رایگان بهره‌مند شوید.

مرتبط با : کارگزاری مفید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز