جاهای دیدنی سریلانکا که باید ببینید

سریلانکا کشوری جزیره‌ای در جنوب آسیا است و همجواری‌اش با اقیانوس هند آن را به کشوری بی‌نظیر برای سفر و گذراندن اوقات فراغت تبدیل کرده است

به گزارش کاماپرس، سریلانکا تقریباً تمام جاذبه‌های گردشگری را در خود دارد: کوه‌های جنگلی، سواحل چشم‌نواز، غذاهای لذیذ، مردم مهمان‌پذیر و مزارع برنج و چای و… که می‌توانید با تور سریلانکا به این جزیره زیبا سفر کنید. همچنین، سریلانکا مرکز زندگی بخش عمده‌ای از حیات وحش آسیا است.

اگر با قطار به شهر های مختلف این کشور رفت و آمد کنید، بدون شک، مجذوب جاذبه‌های سریلانکا خواهید شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در ادامه این مطلب، فهرستی از اماکن دیدنی برتر سریلانکا ارائه خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

پل نه قوسی در الا

پل نه قوسی یکی از نمادهای برتر سریلانکا است که ارزش بازدید از نزدیک را دارد. این پل قدیمی خارج از شهر زیبای الا و در دل جنگل‌های سرسبز و مزارع چای و جنگل‌های بامبو قرار گرفته است. این پل با ارتفاع 25 متر و طول 91 متر، نمونه ای از معماری و مهندسی باورنکردنی است. اینکه سازه‌ای بدون آهن و فولاد توانسته باشد بیش از 100 سال دوام بیاورد، شوخی نیست!

آبشار دیالوما

زیبایی مطلق طبیعت را در آبشار دیالوما حس کنید! دومین آبشار مرتفع سریلانکا، آبشار دیالوما است که جزء دیدنی‌ترین نقاط این کشور هم به شمار می‌رود.

آبشار دیالوما در 40 کیلومتری الا قرار دارد و گزینه‌ای عالی برای سفر یک روزه به شمار می‌رود. از راننده توک توک بخواهید شما را به بالای آبشار ببرد. از پایین تا بالای آبشار حدود 2 ساعت فاصله است.

وقتی به بالای آبشار برسید، با سه استخر روبه‌رو خواهید شد که می ‌توانید در هر کدام‌شان که خواستید، شنا کنید. وقتی به 220 متر پایین‌تر نگاه کنید، انگار در آسمان‌ها قرار دارید.

نکته: آگاهی از این نکته الزامی است که در لبه‌ی آبشار هیچ مانعی قرار نگرفته است و اگر مشغول شنا کردن هستید، اصلاً به این نقطه نزدیک نشوید، چون خطر سقوط وجود دارد.

سواحل جنوبی

تصور کنید سوار یک تاب زیر درختان خرمان و نارگیل شده‌اید و در حالی با اعمال فشار به طناب، به سمت جلو و عقب هدایت می‌شوید، نسیم ملایمی، موهایتان را به رقص در می‌آورد. سواحل جنوب سریلانکا به همین علت مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند. چند تاب از سواحل جنوبی سریلانکا به شهرت جهانی در اینستاگرام رسیده‌اند. همه ساله، با شروع فصل تعطیلات، مسافران زیادی راهی این منطقه می‌شوند.

سواحل سریلانکا-کاماپرس

تاب بدون صندلی ساحلی دالاولا

یکی از معروف‌ترین تاب‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، در ساحل دالاولا قرار دارد. طناب این تاب بر بالای یک تک درخت نخل  خمیده مشرف به دریا بسته شده است. تماشای غروب آفتاب در حالی که روی تاب نشسته‌اید، یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات‌تان خواهد شد.

البته، استفاده از این تاب، رایگان نیست. وقتی به این محل رسیدید، می‌توانید با بومیان خون گرم آنجا مشغول صحبت شوید و از جو حاکم بر آنجا نهایت لذت را ببرید.

تاب ساحلی دیکوِلا

اگر سفر به ساحل دالاولا در برنامه شما نیست، می‌توانید به ساحل دیکولا واقع در جنوب سریلانکا بروید. در آنجا هم یک تاب ساحلی نصب شده است. برعکس دالاولا، تاب دیکولا یک تخته چوب برای نشستن دارد. از طرفی، گردشگران کمتری به دیکولا سفر می‌کنند و می‌توانید از آرامش آنجا بهره‌مند شوید. درخت نخل دیکولا به صورت مؤرب رشد کرده است و به همین دلیل، وقتی روی تاب می‌نشینید، پس زمینه‌ای خارق‌العاده برای تصاویرتان به وجود می‌آید. این تاب در نزدیکی هتل دیکولا بیچ قرار دارد.

پارک‌های ملی

سریلانکا زیستگاه جانوران دریایی و حیوانات زیادی است. حیواناتی از قبیل فیل‌ها، خرس‌های تنبل، نهنگ‌های آبی، دلفین‌ها و حتی پلنگ‌های چابک در پارک‌های ملی این کشور زندگی می‌کنند. با صرف نظر از قاره آفریقا، می‌توان ادعا کرد سریلانکا یکی از مهدهای سیاحت‌های اکتشافی در دنیا به شمار می‌رود.

هر کدام از پارک‌های ملی واقع در سریلانکا ویژگی منحصربه‌فرد خودشان را دارند. برای مثال، یکی از پارک‌های ملی به داشتن گله‌های بزرگ فیل‌ها و یک پارک دیگر به تنوع گونه‌های میمون شهرت دارند. سوار یک ماشین جیپ شدن و رانندگی در دل چمن‌های بلند و بوته‌زارهای سریلانکا یکی از تجارب خاص هر گردشگر است. این فرصت برای باورنکردنی برای مشاهده حیوانات از نزدیک را از دست ندهید.

مسجد سرخ کلمبو

این مسجد یکی از دیدنی‌ترین اماکن کشور سریلانکا است. مسجد راه راه سفید و قرمز از دور شبیه یک آبنبات است که در محله پر رفت و آمد و قدیمی پتا واقع شده است. مناره‌های بلند این مسجد که از دوردست‌ها هم نمایان هستند، جلوه خاصی مسجد سرخ داده‌اند.

داخل مسجد هم به اندازه نمای بیرونی آن زیبا است. ورود برای تمام گردشگران، آزاد است. هر چند، برای حفظ حرمت این مکان مقدس، ترجیحاً با پوشش مناسب وارد شوید.

مزارع چای نووارا الییا

تپه‌های سرسبز و مزارع کشت چای نووارا الییا بسیار شهرت دارند. منشأ چای لیپتون از همین نقطه است. در زمان استعمار بریتانیا، و وقتی که آن‌ها متوجه شدند آب و هوای خنک و ارتفاع زیاد نووارا الییا مستعد کشت چای است، زمینه تولید این محصول در سریلانکا فراهم شد. هنوز هم که هنوز است، کشت چای در سریلانکا ادامه دارد و این کشور یکی از بزرگترین صادرکنندگان چای در دنیا محسوب می‌شود.

بسیاری از کارخانه‌ها و مزارع چای در نووارا الییا واقع شده‌اند. برای یک روز، توک توک اجاره و از راننده درخواست کنید شما را به یک تور نووارا الییا دعوت کند. هر جا هم که منظره‌ای دلنشین دیدید، از راننده بخواهید توقف کند. حتی اگر علاقه‌مند بودید، می‌توانید به یکی از کارخانه‌های تولید چای بروید تا با روند تولید این محصول آشنا شوید.

نکته: در این منطقه، آبشار خارق‌العاده رامبودا واقع شده است که حین تور یک روزه‌تان می‌توانید آنجا هم توقف کنید.

قلعه گالی

گالی یک شهر باستانی واقع در سواحل جنوب غرب سریلانکا است. تاریخ، فرهنگ و معماری این شهر، منحصربه‌فرد است. این قلعه در زمان اشغال سریلانکا توسط پرتغالی‌ها ساخته شده است. بعد از آن دوران هم گالی همواره یکی از قطب‌های تجاری منطقه به شمار می‌رفته است.

بناها در گالی از چنان اهمیت فرهنگی برخوردار هستند که قلعه گالی به عنوان میراث جهانی یونسکو نامگذاری شده است. تاریخ پر از تلاطم و استعمار این بهشت گرمسیری، گردشگران سایر کشورها را به وجد می‌آورد.

قلعه باستانی، خیابان‌های جذاب، ساختمان‌های با معماری هلندی، وجود مغازه‌ها و کافه‌ها و رستوران‌های مد روز از جمله دیدنی‌های گالی هستند.

نکته: ترجیحاً هنگام غروب آفتاب به طرف قلعه گالی حرکت کنید تا مناظر خارق‌العاده‌ای را شاهد باشید و ثبت کنید.

صخره سیگیریا

صخره سیگیریا یکی از خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی شناخته شده در دنیا و یکی از زیباترین منظره‌ها در سریلانکا به شمار می‌رود. این صخره مربعی شکل که حدود 200 متر طول دارد، انگار با سحر و جادو از دل زمین بیرون آمده است.

نکته: صخره سیگیریا یکی از هشت مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در سریلانکا است.

جالب‌تر از همه آنکه قلعه سیگیریا روی این صخره در سال 477 توسط کاشیاپا احداث شد! از نظر این پادشاه، با صخره سیگیریا می‌توان بر کل زمین احاطه داشت. کاشیاپا لقب استراتژیک‌ترین نقطه زمین را به صخره سیگیریا داده بود. باغ‌هایی که او روی صخره بنا کرده است، هنوز به حیات خود ادامه می‌دهند. حتی سنگ‌نگاره‌ها و کتبیه‌های مربوط به آن دوران قابل رؤیت هستند. حدود 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد تا کل صخره و منطقه زیبای اطرافش را گشت بزنید.

تا حد امکان، صبح زود به صخره بروید تا  در معرض حرارت سوزان خورشید قرار نگیرید، چون به قول کاشیاپا، آنجا نزدیک‌ترین نقطه جهان به آسمان است!

صخره پیدورانگالا: صخره پیدورانگالا خواهر کوچکتر صخره سیگیریا است. پیدورانگالا وسعت کمتری نسبت به سیگیریا دارد، اما هر دو به یک اندازه دیدنی هستند. این را هم بدانید که پیدورانگالا خلوت‌تر است. به همین خاطر، فرصت بیشتری خواهید داشت تا چشم‌انداز زیر پاهایتان را تماشا کنید و از آن لذت ببرید. پیاده‌روی در پیدورانگالا یک تجربه جادویی و منحصر به فرد است که هزینه ورودی کمتری نسبت به سیگیریا دارد. توصیه می‌شود صبح زود و با وسایلی مثل مشعل یا چراغ قوه با نوردهی بالا راهی صخره پیدورانگالا شوید.

باغ گیاهشناسی کندی: باغ گیاه شناسی کندی مکان مناسبی برای فرار از گرمای شهر و لذت بردن از طبیعت گرمسیری است. وسعت این باغ بسیار زیاد است و صدها گونه گیاهی، درخت و گل را در خود جا داده است. کلکسیون  رنگارنگ ارکیدها زبانزد عام و خاص است.

بهتر است بعدازظهر به باغ گیاهشناسی مراجعه کنید، در دل گیاهان قدم بزنید، عکس بگیرید و روی چمن‌ها ریلکس کنید. چند کافی شاپ هم در باغ تأسیس شده است که در حین نشستن و لذت بردن از فضای اطراف می‌توانید از نوشیدنی‌های آن‌ها نیز استفاده کنید.

آژانس مسافرتی ایوار با سال‌ها تجربه در زمینه گردشگری و برگزاری تور، مقدمات یک سفر عالی و دلنشین را برای شما در سریلانکا فراهم کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز