جاهای تفریحی اطراف مشهد کجاست؟

جاذبه های گردشگری اطراف مشهد-کاماپرس

مشهد شهری با تاریخ و فرهنگ غنی هر ساله هزاران گردشگر از سراسر جهان دارد. مشهد جاذبه های طبیعی و دلفریب خستگی گردشگران را به خوبی در می‌کند.

کاماپرس در ادامه به معرفی جاهای تفریحی اطراف مشهد می‌پردازد:

1- روستای آل

روستای آل در 45 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. از جاذبه‌های آن می‌توان به سد کارده، غار هزار دالان، کتیبه خان تاشی و قلعه آل و مات اشاره کرد. آخرین دستاورد‌های به‌دست آمده از دو قلعه آل و مات نشان‌دهنده این است که این دو قلعه از دوران تیموری وجود داشته‌اند و قدمتی طولانی دارند. وجود غارها در این منطقه به جذابیت و هیجان آن افزوده است. حس عجیبی دارد دیدن غارهایی که در آن بقایای اسکلت انسان‌های هزاران سال پیش کشف شده است اما برای دسترسی به غارها به تجهیزات نیاز دارید.

روستای دره آل مشهد-کاماپرس

2- آبشار اسفجیر

آبشار اسفجیر در 25 کیلومتری شمال‌ غرب فاروج قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید از مسیر رودخانه عبور کنید و از تجهیزات کامل برخوردار باشید. رودخانه پوشش گیاهی غنی دارد و منظره زیبایی را ایجاد کرده است که پس از عبور آن به آبشار خواهید رسید. نزدیک آبشار درختان سرسبز و هوای مطلوبی وجود دارد اما به گفته اهالی روستا در اطراف آبشار مارهای افعی بی‌دم وجود دارند که گردشگران باید به این نکته توجه داشته باشند و حواسشان را جمع کنند.

راز آسمان پایتخت

روستای-اسفجیر-کاماپرس

بیشتر بخوانید:

3- آبشار آبگرم کلات

این آبشار در مجاورت روستای آبگرم و در 75 کیلومتری شهرستان کلات واقع شده است. آبشار به شکل قابل توجهی گرم است و برای افرادی که آبتنی در خنکای پاییز را ترجیح می‌دهند می‌تواند انتخاب خوبی باشد. فضای اطراف آبشار هم برای کمپیمگ مناسب بوده و می‌تواند خاطره لذت‌بخشی را برای افراد رقم بزند.

کلات-کاماپرس

4- چشمه سبز

این چشمه در 60 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. چشمه سبز در بلندترین نقطه رشته کوه بینالود قرار داشته و دارای آب‌و‌هوای کوهستانی است. چشمه به علت داشتن ماهی‌های کوچک و بزرگ مورد استقبال ماهیگیران قرار داد. این منطقه به دلیل وجود چشمه‌های آب، سرسبز و با طراوت است و بازدید از منطقه برای گردشگران خالی از لطف نخواهد بود.

چشمه سبز-کاماپرس

5- روستای زشک

این روستا در فاصله 20 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. این منطقه به دلیل داشتن آب‌و‌هوای معتدل و باغ‌های سرسبز یکی از بهترین مناطق ییلاقی شهر مشهد است. از جاذبه‌های روستا می‌توان به قله چمن اشاره کرد که برای کوهنوردان جذابیت خاصی دارد همچنین قله شیرباد و چشمه قلقلی از دیگر جاذبه‌های روستا هستند.

زشک-کاماپرس

6- آبشار زوسیا

این آبشار تا شهرستان لایین حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. وجود جنگل‌های ارس و پوشش گیاهی انبوه جلوه زیبایی به منطقه داده است. آبشار زوسیا با توجه به فاصله نسبتا کم از شهر مشهد یک مقصد عالی برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت و محل‌های دیدنی است.

زوسیا-کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “جاهای تفریحی اطراف مشهد کجاست؟

  1. امیرعلی ستوده گفته:

    بسیار زیبا من واقعا نمیدونستم همچین جاهای زیبایی هم در اطراف مشهد وجود دارد انشاالله قسمت بشه هم بریم پابوس آقا و هم از این مناطق و طبیعت بکر لذت ببریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز