تی‌پی‌کو سرمایه‌اش را افزایش می‌دهد

لست سکند

شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین، تی‌پی‌کو، اعلام کرده است در اردیبهشت ماه سال جاری سرمایه خود را از 435 میلیارد تومان به هزار و 100 میلیارد تومان خواهد رساند؛ یعنی افزایش سرمایه 5/2 برابری را تجربه خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، این مجموعه در سال گذشته 380 میلیارد تومان طرح بازسازی، نوسازی و توسعه تولید داشته و برای سال 1400 نیز 3 هزار میلیارد تومان برای ایجاد سایت‌های جدید، نوسازی، استانداردهای شرکت‌های داروساز زیرمجموعه را تصویب کرده است.

پویا فرهت، مدیرعامل تی‌پی‌کو، بیان کرده که این مجموعه تا پایان سال 1396 سهم بازاری معادل 44 درصد را از جهت فروش و در میان شرکت‌های بورسی دارویی در اختیار داشت و سهم سود آن از سبد، 21 درصد بود. در پایان سال ذکر شده و با هدف گذاری‌های صورت گرفته، این روند برعکس شد؛ در واقع سهم بازار به 49 درصد و سهم سود به بالای 54 درصد افزایش پیدا کرد.

اقدامات تی‌پی‌کو در سال 1399

شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در بهمن ماه سال گذشته از 168 محصول دارویی جدید خود رونمایی کرد. تعداد 40 دارو از این محصولات برای نخستین بار در کشور تولید شده است. پویا فرهت در مراسم رونمایی از این داروها بیان کرد: این شرکت بزرگ‌ترین شرکت صادر کننده دارو در کشور است که بیش از 70 درصد مواد اولیه دارویی کشور را تولید می‌کند و 30 درصد داروهای ساخته شده را در کشور عرضه کرده است. وی افزود: این شرکت به بیش از 50 کشور دنیا صادرات دارد و نزدیک به 10 هزار نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

راز آسمان پایتخت

این مجموعه در سال گذشته از 14 پروژه رونمایی کرده که یکی از آن‌های چابک سازی ناوگان شرکت توزیع دارو پخش بود. به این صورت که کامیون‌های ایسوزو را با مهندسی خاص به ون‌هایی با تقریباً سه برابر ظرفیت کامیون‌های قبلی تبدیل کرده تا با سرعت بالا دارو را توزیع کنند.

تی‌پی‌کو هلدینگ فعال در صنعت دارویی کشور که از سال 1382 در تمامی زنجیره‌های تامین دارو فعالیت داشته و از مجموعه‌های بزرگ صادر کننده محصولات دارویی ایران است. این مجموعه با 25 شرکت مدیریتی و 4 مجموعه غیر مدیریتی، بیش از 30 درصد از نیازهای دارویی کشور را تامین می‌کند..

سهام این مجموعه با نماد «تیپیکو» در بازار اول، تابلوی اصلی، بورس عرضه می‌شود. سهامداران حقوقی عمده این مجموعه نیز در حال حاضر، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی- سهامی عام-، موسسه صندوق بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایر و شرکت توسعه سرمایه رفاه- سهامی خاص- هستند.

مرتبط با : سرمایه گذاری دارویی تامین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز