تیبا ۲ و پراید ۱۳۱ در بازار چند؟

قیمت پراید ۱۳۱ نسبت به دیروز چهار میلیون تومان گران‌تر شده است. البته تیبا ۲ هم از این گرانی بی نصیب نمانده است و پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

به گزارش کاماپرس، گویا فرمول جدید قیمت گذاری خودرو کار خودش را کرده است. فرمول جدیدی که برای حمایت از مصرف کننده طراحی شده است اما نتیجه آن چیز دیگری است. بازار خودرو بعد از اعلام قانون جدید قیمت گذاری خودرو، با افزایش قیمتها روبرو شد. نکته جالب توجه در افزایش قیمتها این بود که بیشتر خودروهایی که مشمول این قانون نمی شدند ، ناگهان با افزایش قیمتها روبرو شدند.

شورای رقابت با این استدلال که صنعت خودرو در ایران انحصاری است، با آزادسازی قیمت‌ها مخالفت و فرمول جدیدی را ارائه کرد. این شورا با بررسی درخواست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای آزادسازی قیمت ۱۸خودروی کم‌تیراژ، بازار این خودروها را رقابتی و مشمول آزادسازی ندانست و با تعیین فرمول جدید، رشد ۵۰درصدی تیراژ تولید را جایگزین شاخص نرخ تورم‌بخشی در فرمول قبلی قیمت‌گذاری کرد. فرمولی که حالا نشان می دهد بیشتر به افزایش قیمتها کم می کند تا کاهش آن.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

پراید ۱۳۱ و ۱۵۱ در بازار چند؟

راز آسمان پایتخت

امروز یکشنبه قیمت مدل‌های مختلف پراید و تیبا در بازار افزایش یافت. پراید ۱۳۱ SE با رشد چهار میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، با قیمت ۱۰۳ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود. پراید ۱۵۱ SE و پراید ۱۵۱ پلاس نیز سه میلیون تومان و پراید ۱۳۲ SE دو میلیون تومان گران‌تر شده اند.

تیبا ۲ و تیبا ۲ پلاس در بازار چند؟

در بین مدل‌های مختلف خودروی تیبا، تیبا ۲ با افزایش پنج میلیون تومانی، با قیمت ۱۲۲ میلیون تومان در بازار فروخته می شود. تیبا ۲ پلاس هم با ۵ میلیون تومان افزایش با قیمت ۱۲۹ میلیون تومان به فروش می رسد. تیبا صندوقدار دوگانه سوز هم هم با چهار میلیون تومان رشد قیمت حالا با قیمت ۱۱۵ میلیون تومان در بازار معامله می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز