تکلیف نرخ دلار تا هفته دوم آبان مشخص می‌شود

لست سکند

امروز قیمت دلار نسبت به روز قبل 169 تومان رشد کرد و 27 هزار و 433 تومان شد. به نظر کارشناسان بازار ارز، در صورتی که درباره مذاکرات برجام تا پایان هفته اول آبان ماه اقدام خاصی انجام نشود، احتمالا نرخ دلار مجددا در مسیر افزایشی قرار بگیرد.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته خبری مبنی بر عدم برگزاری مذاکره بین ایران و طرف اروپایی در روز پنج شنبه هفته جاری منتشر شد که تحرک خریداران دلار را افزایش داد. سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرده که روز پنج شنبه در بروکسل با طرف ایرانی درباره آغاز مذاکرات برجام گفت و گویی نخواهد داشت. پس از انتشار این خبر، معامله گران به سرعت دست به کار شدند و قیمت دلار را در ساعت پایانی معاملات روز گذشته به محدوده 27 هزار و 300 تومانی کشاندند.

به اعتقاد تحلیلگران شرایط ارزی در حال حاضر به گونه‌ای است که گویا قیمت دلار یک فرصت دو هفته‌ای به مذاکرات در خصوص زمان شروع و چگونگی انجام آن داده است. بعد از آن بعید است که قیمت دلار در بلاتکلیفی ناشی از مذاکرات برجام باقی بماند و احتمالا روند افزایشی خواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

کاهش دامنه نوسان نرخ دلار

اکنون دامنه نوسانی بازار محدودتر شده و بازه 27 هزار و 100 تومان تا 27 هزار و 500 تومان بیشتر مورد توجه معامله گران است. طی دو روز اخیر قیمت این ارز خارجی نتوانست از محدوده 27 هزار و 300 تومانی عبور کند. البته کاهشی‌ها هم این قدرت را پیدا نکردند تا نرخ دلار را پایین‌ مرز 27 هزار و 100 تومانی نگه دارند. بنابراین می‌توان گفت در صورت عدم انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی یا وقوع رویدادی در این حوزه‌ها، احتمالا دلار در همین محدوده قیمتی چرخش داشته باشد.

دیگر ارزهای بازار مثل پوند و یورو هم امروز افزایش قیمت داشتند. نرخ پوند نسبت به دیروز 494 تومان رشد کرد و به محدوده 37 هزار و 919 تومان رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با روز گذشته 323 تومان بالا رفت و 31 هزار و 985 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز