تولید محصولات دانش‌بنیان صنعت ایمنی در پادکس

پادکس در هشتمین نمایشگاه بهداشت و ایمنی محیط کار تهران از محصول جدید  این کمپانی یعنی “کفش آتش‌کاری” ویژه حوزه جوشکاری و آتش‌کاری به عنوان محصول جدید رونمایی کرد.

تایماز سیدمصطفایی مشاور‌عالی مدیرعامل گروه صنعتی پادکس از آغاز فعالیت این گروه صنعتی از دهه 60 خبر داد  و در معرفی این مجموعه، گفت: از سال 95 با آغاز فعالیت کارخانه، موضوع رعایت استانداردهای محصولات شرکت همچون کفش و کلاه در حوزه تجهیزات ایمنی مورد توجه و اجرا قرار گرفت.

مهمترین محصولات پادکس

وی با بیان اینکه برند پادکس کار خود را با تولید کفش‌های ایمنی آغاز کرد، ادامه داد: پس از مدتی ضمن ایجاد تنوع بیشتر در تولیدات کفش ایمنی، لاین جدید تولید در بخش کمربندهای ایمنی و لنیاردها، دو نوع کلاه گلکسی و اسکای در حوزه مهندسی، کارگری و عایق برق راه‌اندازی شد. همچنین با توجه به خلاء و نیاز بازار به لباس و دستکش‌های‌ باکیفیت، این مجوعه تولید لباس‌ کار و لباس‌های ویژه چون کت و شلوار چرمی و دستکش ایمنی را نیز به محصولات خود اضافه کرد.

مشاور مجموعه پادکس در ادامه مدیریت تعالی و ارتقای کیفیت و پایداری آن را از مهمترین اهداف این مجموعه معرفی کرد و گفت: در ادامه فعالیت، شرکت نسبت به پیاده‌سازی ایزوهای مرتبط و اخذ تاییدیه‌های فنی و استاندارد اجباری ملی در خصوص کفش‌های تولیدی خود اقدام کرد.

راز آسمان پایتخت

صادرات محصول به عمان و امارت

وی همچنین به صادرات محصولات مجموعه اشاره کرد و در این رابطه گفت: محصولات پادکس به کشورهایی همچون عمان و امارات نیز صادر می‌شود.

این فعال حوزه صنعت در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای مجموعه برای تولیدات جدید، عنوان کرد: درصددیم تا برای اولین بار در صنعت ایمنی، محصولات دانش‌ بنیان تولید و تا پایان سال آن را وارد بازار ‌کنیم. در همین راستا، کفش آتش‌کاری، کت و شلوار و متعلقات جوشکاری به عنوان لباسی مقاوم در برابر حرارت تولید شده است.

پیاده‌سازی نظام تعالی یا استاندادرهای EFTUM در حوزه مدیریت

وی همچنین از پیاده‌سازی نظام‌های  تعالی و EFQM در سازمان خبر داد.

سیدمصطفایی به ایجاد کارگروه ایمنی با همکاری گروه صنعتی پادکس در انجمن مدیریت کیفیت ایران اشاره کرد و ادامه داد: قصد داریم استانداردهای اجباری، استانداردهای تشویقی و الزاماتی که کارفرمایان، تولیدکنندگان و پیمان‌کاران باید در صنعت ایمنی و آتش‌نشانی رعایت کنند را به دستورالعمل و قانون تبدیل کنیم. در همین راستا در سازمان ملی استاندارد و پژوهشکده استاندارد از این موضوع دفاع می‌کنیم تا بتوانیم این مسئله را در بین تولیدکنندگان و فعالان این صنعت رواج دهیم.

مشاورعالی پادکس در ادامه با اشاره به برخی از چالش‌های این حوزه، گفت: متاسفانه گاهی محصولات غیراستاندارد به دلیل قیمت کمتر، توسط پیمانکاران استفاده می‌شود که می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد و از سوی دیگر محصولاتی در بازار موجود است که نه کیفیت حداقلی داشته و نه برای حفظ ایمنی فردی مناسب است. لذا برنامه مجموعه پادکس در گام اول تولید و پس از آن در دسترس قراردادن این محصولات باکیفیت برای کارگران و پیمانکاران است.

مسئولیت اجتماعی پادکس همگام با تولید محصول

سید مصطفایی با تعریف مسئولیت اجتماعی در پادکس به عنوان اقدامی فراتر از الزامات و استانداردهای صنعت با هدف پاسخگویی به مطالبات اجتماعی و زیست محیطی، عنوان کرد: به عنوان یک تولید کننده، فرایندها را در کارخانه اصلاح و ضایعات آسیب‌زا به محیط زیست را به شیوه صحیح به حداقل می‌رسانیم. به عبارت دیگر  مسئولیت اجتماعی به معنای استفاده از دانش و پتانسیل‌های موجود برای رفع مشکلات زیست محیطی و اجتماعی است که در این مسیر به دنبال خلق ارزشی مشترک برای حل مشکلات جامعه هستیم.

سید مصطفایی در ادامه توجه مضاعف به سرمایه‌های انسانی را از اهداف پادکس دانست و گفت: تعادل میان کار و زندگی مسئله مهمی است و پادکس با اقداماتی ‌چون آموزش‌های غیرتخصصی، برگزاری جشن برای فرزندان کارکنان و ایجاد تیم ورزشی و غیره به‌ دنبال ایجاد حال خوب برای کارکنان است.

گفتنی است، شرکت پادکس به عنوان مجموعه‌ای فعال در حوزه تولید، تأمین و توزیع کالای ایمنی در زمینه‌ی تجهیزات حفاظت فردی مانند لباس، کلاه،  کفش، دستکش کار و آتش نشانی و سایر دسته‌بندی‌ها شناخته می‌شود.

شرکت پادکس با حضور در هشتمین نمایشگاه بهداشت و ایمنی محیط کار تهران که 13 تا 16 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد، از آخرین تولیدات و محصولات خود رونمایی کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه صنعتی پادکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز