توری مش چیست و چه کاربردی دارد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

توری مش نوعی از توری مفتولی است که کاربرد زیاد در صنعت ساختمان‌سازی دارد. در حقیقت، توری مش فلزی، مجموعه‌ای از میلگردهای بافته شده است که در آن، میلگردها به صورت عمودی یکدیگر را قطع می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از توری مش برای تقویت مقاومت کششی، جلوگیری از ترک خوردن بتن و مسلح کردن آن استفاده می‌شود. به علاوه، این محصول در ساخت سقف‌های کامپوزیت، سازه‌های از پیش ساخته شده، خطوط راه‌آهن و کف پارکینگ و طبقات کاربرد زیادی دارد. در ادامه، به بررسی بیشتر این مقطع فلزی پرداخته می‌شود.

نحوه تولید توری مش

توری مش در واقع نوعی توری مشبک فلزی است که با استفاده از مفتول آهن و گالوانیزه ساخته می‌شود. این محصول در انواع آجدار، پنلی و فولادی به بازار عرضه شده و کاربرد اصلی آن برای استفاده در فونداسیون به جای آرماتوربندی است.

توری مش، متشکل از تعدادی شبکه‌های فولادی است. این شبکه‌ها به شکل جدولی به یکدیگر جوش داده می‌شوند. میلگردهای به کار رفته در توری مش با زاویه قائمه بهم متصل هستند و این مسئله باعث می‌شود تا میلگردها حرکت نکنند. به طور کلی، اتصالات توری مش به سه صورت صفحه مش تخت، صفحه مش با زاویه و صفحه مش نوع U صورت می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

طول این شبکه‌ها بین 1 تا 9 متر و عرض آن‌ها بین 100 تا 250 سانتی‌متر است. قطر مفتول‌های به کار رفته نیز بین 4 تا 12 میلی‌متر است که به صورت آجدار یا ساده در توری مش به کار می‌روند.

توری مش در انواع مختلفی مانند توری مش فلزی، گالوانیزه، فایبرگلاس و استیل تولید می‌شود. توری مش گالوانیزه از بهترین نوع این محصول به شمار می‌رود که خاصیت ضد زنگ و ضدخوردگی دارد. این محصول نسبت به سایر انواع توری مش از قیمت بالاتری برخوردار است.

کاربرد و مزایای توری مش

این محصول فلزی برای استفاده در صنعت ساختمان‌سازی بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر روش‌ها است. شبکه‌ای بودن بودن توری مش باعث می‌شود تا سرعت جایگذاری مفتول افزایش یابد و حمل و نقل آن نیز آسان شود. به علاوه، منظم بودن گره‌ها و جوش‌های نقطه‌ای در توری مش، مقاومت سازه را افزایش خواهد داد.

توری مش در ساخت انبارها، اتوبان‌ها، تونل‌ها، مترو، پل، سدهای بتنی، پی ساختمان، کانال‌های آبرسانی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. تشخیص بهترین کاربرد توری مش با توجه به اندازه و وزن آن باید توسط افراد کاربلد و متخصص صورت بگیرد.

قیمت توری مش

ضخامت میلگردهای به کار رفته در توری مش مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت‌گذاری این محصول است. نوع میلگردهای به کار رفته، سایز چشمه‌ها، نوع برند مفتول و نوع پوشش توری‌ها از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین قیمت این مقطع است.

خریداران می‌توانند با مراجعه به وبسایت آهن تخفیف از قیمت انواع مش توری و سایر محصولات بازار آهن و فولاد مطلع شوند و به صورت حضوری یا آنلاین، کالای مورد نظر خود را خریداری نمایند. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرده و در تولید و فروش انواع توری فعالیت می‌کند. ارسال آسان و ارائه مشاوره رایگان از دیگر مزایای خرید از شرکت آهن تخفیف است.

انتهای پیام

 

مرتبط با : آهن تخفیف
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز